Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EBR2102015873 ENGELLİLERDE PSİKO-MOTOR BECERİ GELİŞTİRMEZorunlu242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
1) Ögrencilere, engelli bireylere yönelik spor uygulamaları konusunda temel tıbbi ve sosyolojik bilgiler ile detaylı pedagojik bilgileri sunmak, 2) Ögrencilerin engelli bireylere yönelik beden egitimi ve etkinlik planlaması için ders planı hazırlama tecrübesine sahip olması, 3) Ögrencilerin engelli bireylerle çalışırken kullanacakları farklı ekipmanlar ve etkili öğretim metodlarının uygulanması konusunda tecrübe kazanması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Hülya Solak
Öğrenme Çıktıları
1Engelli bireylerin eğitiminde teknoloji, ekipman ve uyarlamaları bilerek kullanır
2Engelli bireylere yönelik beden egitimi ve etkinlik planlaması için ders planlaması yapabilir ve uygular
3Engelli bireylere yönelik beden egitimi ve spor uygulamalarına yönelik pedagojik yaklaşımları bilir ve uygular
4Engelli bireylere yönelik beden egitimi ve spor uygulamaları konusunda temel sosyolojik bilgiye ve terminolojiye hakimdir
5Engelli bireylere yönelik beden egitimi ve spor uygulamaları konusunda temel tıbbi terminoloji ve bilgilere hakimdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Psikomotor gelişimi.Tanımı ve önemi . Psikomotor yetenekler. Çocuklarda psikomotor gelişim aşamaları. Psikomotor gelişime uygun etkinlikler. Psikomotor gelişime uygun etkinlikler psikomotor gelişime uygun araç-gereçler . Psikomotor gelişime uygun etkinlik planlanma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Engellilerde beden eğitimi ve spora girişyokyok
2Program, organizasyonyokyok
3Ölçme ve değerlendirmeyokyok
4Bireyselleştirilmiş eğitim programlarıyokyok
5Zihinsel engellileryokyok
6Erken çocuklukta engellilere beden eğitimiyokyok
7Fiziksel aktiviteyokyok
8Vizeyokyok
9Ritmik hareketler ve dansyokyok
10Takım sporlarıyokyok
11Bireysel sporlaryokyok
12Hareket gelişimiyokyok
13Geçici engellileryokyok
14Belirli öğrenme güçlükleriyokyok
15Davranışsal engelleryokyok
16Finalyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Engellilerle ilgili yasal düzenlemeler 2 Ölçme ve Değerlendirme (TGMD2 ve Brockport FUT) 3 Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarında Beden Eğitimi 4 Omurilik Zedelenmeleri + Serebral Palsi (CP) 5 Belgesel Gösterimi (Murder Ball) 6 Travmatik Beyin Yaralanmaları + Seker (diyabet) 7 Down Sendromu 8 Ara Sınav 9 Engelli Bireylerle Fiziksel Aktivite Uygulama Prensipleri 10 Frajil X Sendromu 11 Otizm ve Davranış Yönetimi 12 Belgesel Gösterimi (Temple Grandin) 13 Algı Bozukluğu, Hiperaktivite (ADD ve ADHD) 14 Görme Engelliler 15 İşitme Engelliler 16 Engelli Sporları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım616
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6636
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1223223323233 34322442332
ÖÇ2332233422234 32323232232
ÖÇ3323233232323 23223233433
ÖÇ4444344323333 33233424234
ÖÇ5323322433342 43423344442
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00