Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE2242022938DAVRANIŞ YÖNETİMİZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Erdal MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Hedef davranışı bilecektir.
2Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir.
3Davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene yardımcı olabilecektir.
4Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene destek olabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hedef davranış, Hedef davranışın ölçümü ve kaydı, Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma, Davranış kaydı teknikleri, Davranış sağaltımı planlama, Değiştirilen davranışta kalıcılık, Değiştirilen davranışın genellenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı
2Hedef davranış
3Hedef davranışın ölçümü ve kaydı
4Hedef davranışın ölçümü ve kaydı
5Hedef davranışın ölçümü ve kaydı
6Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması
7Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması
8Arasınav
9Uygun olmayan davranışları sistematik olarak azaltma
10Uygun olmayan davranışları sistematik olarak azaltma
11Davranış kaydı teknikleri
12Davranış sağaltımı planlama
13Davranış sağaltımı planlama
14Değiştirilen davranışta kalıcılık
15Değiştirilen davranışın genellenmesi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Ders notları 2 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara. 3 Özyürek, M. (2005) Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayınları Ankara 4 Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara 5 Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara 6 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma142,535
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
ÖÇ444444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00