Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE2242013938 | DAVRANIŞ YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Erdal MERİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hedef davranışı bilecektir. | 2 | Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir. | 3 | Davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene yardımcı olabilecektir. | 4 | Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene destek olabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hedef davranış, Hedef davranışın ölçümü ve kaydı, Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma, Davranış kaydı teknikleri, Davranış sağaltımı planlama, Değiştirilen davranışta kalıcılık, Değiştirilen davranışın genellenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dersin tanımı | | | 2 | Hedef davranış | | | 3 | Hedef davranışın ölçümü ve kaydı | | | 4 | Hedef davranışın ölçümü ve kaydı | | | 5 | Hedef davranışın ölçümü ve kaydı | | | 6 | Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması | | | 7 | Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma | | | 10 | Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma | | | 11 | Davranış kaydı teknikleri | | | 12 | Davranış sağaltımı planlama | | | 13 | Davranış sağaltımı planlama | | | 14 | Değiştirilen davranışta kalıcılık | | | 15 | Değiştirilen davranışın genellenmesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Ders notları
2 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara.
3 Özyürek, M. (2005) Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayınları Ankara
4 Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara
5 Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara
6 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2,5 | 35 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|