Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE2292013938 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Erdal MERİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuğu tanımak | 2 | Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilecektir. | 3 | Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanımak | 4 | Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda öğretmene rehberlik etmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kişilik ve benlik özellikleri, güdüler ve duygular, duyum ve algı, savunma mekanizmaları, çocuklarda kişilik ve benlik gelişimi, çocukları tanıma teknikleri, çocukluk döneminde ruhsal sorunlar, çocuklarda duygu ve davranım sorunları, özel sorunları olan çocuklar, sosyal becerilerinin geliştirilmesi, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dersin tanımı | | | 2 | Kişilik ve benlik özellikleri | | | 3 | Güdüler ve duygular | | | 4 | Duyum ve algı | | | 5 | Savunma mekanizmaları | | | 6 | Çocuklarda kişilik ve benlik gelişimi | | | 7 | Çocukları tanıma teknikleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Çocukları tanıma teknikleri | | | 10 | Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar | | | 11 | Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar | | | 12 | Çocuklarda duygu ve davranım sorunları | | | 13 | Özel sorunları olan çocuklar | | | 14 | Sosyal becerilerinin geliştirilmesi, | | | 15 | Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Ders notları
2 Baymur, F. (1990). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkilap Kitapevi.
3 Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
4 Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara
5 Dökmen , Ü. (1994) İletişim Çatışmaları ve Empati , Sistem Yayıncılık,İstanbul.
6 Gordon , T. (1989) Etkili Ebeveyn Olma Eğitimi ,Özal Basımevi , İstanbul.
7 Ekşi. A. (1999). Ben Hasta Değilim. İstanbul:Nobel Tıp Kitapevi.
8 Öztürk, O. (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. İstanbul, Medikomat Yayınevi.
9 Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitapevi.
10 Yörükoğlu. A. (1983). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk. Ankara. Aydın Kitapevi.
11 Özgüven , İ.E. (2001) Ailede İletişim ve Yaşam , PDREM Yayınları , Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3,5 | 49 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|