Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE1242013938 | ÖZEL EĞİTİM II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrenciye özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olma yeterliliği kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak | 2 | Bedensel Engelli Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak | 3 | Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak | 4 | Zihinsel Engelli Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak | 5 | Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenme Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflandırma, Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri, Öğrenme Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri; Bedensel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, Bedensel Engellilik Nedenleri, Bedensel Engeli Önleme Ve Erken Tanı,
Bedensel Engellilerin Eğitimleri; Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocukları Tanılama Ve Sınıflandırma, Yaygın Gelişim Bozukluğu Nedenleri, Yaygın Gelişim Bozukluğunu Önleme Ve Erken Tanı, Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimleri; Zihinsel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, Zihinsel Engellilik Nedenleri, Zihinsel Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Zihinsel Engellilerin Eğitimleri; Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukları Tanılama Ve Sınıflandırma, Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocuklarda Erken Tanı, Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dersin tanımı | | | 2 | Öğrenme Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflandırma
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri | | | 3 | Öğrenme Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı
Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri
| | | 4 | Bedensel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma
Bedensel Engellilik Nedenleri
| | | 5 | Bedensel Engeli Önleme Ve Erken Tanı
Bedensel Engellilerin Eğitimleri
| | | 6 | Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocukları Tanılama Ve Sınıflandırma
Yaygın Gelişim Bozukluğu Nedenleri
| | | 7 | Yaygın Gelişim Bozukluğunu Önleme Ve Erken Tanı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimleri | | | 10 | Zihinsel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma
Zihinsel Engellilik Nedenleri
| | | 11 | Zihinsel Engeli Önleme Ve Erken Tanı | | | 12 | Zihinsel Engellilerin Eğitimleri | | | 13 | Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukları Tanılama Ve Sınıflandırma | | | 14 | Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocuklarda Erken Tanı | | | 15 | Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara
Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1,5 | 21 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|