Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YBP2082014872 | GERİATRİK PSİKİYATRİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Engellilerde görülen psikiyatrik sorunlarla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler yaşlılarda ruh sağlığı ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler yaşlılarda ruh sağlığı ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Psikiyatrik bozuklukların sınıflandırılması, Kişilik Bozuklukları, Nevrozlar, Organik Ruhsal Bozukluklar, Anksiyete bozuklukları, Alzheimer-Demans, Yaşlıların Ruh Sağlığı, Yaşlılarda Görülen Acil Psikiyatrik Durumlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel kavramlar | | | 2 | Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel kavramlar | | | 3 | Yaşlı bireyi psikiyatrik açıdan değerlendirme. | | | 4 | Yaşlılarda depresyon ve bakımı. | | | 5 | Deliryum ve bakımı. | | | 6 | Yaşlılarda kaygı bozuklukları ve bakımı. | | | 7 | Yaşlılarda bipolar bozukluk ve bakımı. | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Yaşlılarda psikotik bozukluklar ve bakımı. | | | 10 | Yaşlılarda cinsel işlev bozukluklar. ve bakımı. | | | 11 | Yaşlılarda alkol ve madde kullanım bozuklukları ve bakımı. | | | 12 | Yaşlılarda uyku bozuklukları ve bakımı. | | | 13 | Yaşlılarda yasla ilişkili durumlar ve bakımı. | | | 14 | Yaşlılarda intihar. | | | 15 | Yaşlılarda karşılaşılaşılan adli psikiyatrik sorunlar. | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çam, O., & Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul.
Gürhan N. (2016). Ruh Sağlığı ve Psikiyatri HemşireliğiAnkara Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara. 480-508.
Townsend M.C., Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri (Çev. Özcan T. & Gürhan N).6. Baskı, Ankara, Akademisyen Tıp Kitabevi. 2016; 381-471.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 5 | | 5 | 5 | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ2 | | | | 5 | | 5 | 5 | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|