Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YBP1062013872 | TEMEL GERONTOLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Yaşlılık ve yaşlanmaya bağlı oluşan değişikliklerin ve yaşlı bireylerin yaşam kalitelerinin öneminin dersi alan öğrencilere aktarılması hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zila Özlem KIRBAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersten başarılı öğrenciler;yaşlılığın tanımı ve yaşlılık biliminin tarihçesini, yaşlılıkla birlikte ortaya çıkan fizyolojik ve psiko-sosyal değişiklikleri tanımlar. | 2 | Bu dersten başarılı öğrenciler; yaşlanma teorilerini, Türkiye'de ve dünyada yaşlıların demografik durumu ve epidemiyolojisini tanımlar. | 3 | Bu dersten başarılı öğrenciler; geriatrik acilleri,yaşlılıkta sık görülen sorunların ve bakımının neler olduğunu öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaşlılığın tanımı ve yaşlılık biliminin tarihçesi, geriatri ve gerontoloji tanımlamaları, Türkiye'de ve dünyada yaşlılığın demografik durumu ve epidemiyolojisi, yaşlanma teorileri, yaşlanmaya bağlı fizyolojik ve psiko-sosyal değişimler, yaşlılığı etkileyen faktörler ve erken yaşlanmanın önlenmesi, yaşlılık sorunları, yaşlı bireyin değerlendirilmesi, yaşlı bireyin genel bakımı, yaşlılık ve etik, yaşlı bireylerde yaşam kalitesinin önemi, geriyatrik aciller, yaşlılıkta sık görülen sorunlar ve bakımı, sağlıklı ve aktif yaşlanma, yaşlılıkta beslenme, ulusal ve uluslar arası yaşlılık politikaları, yaşlılarla ilgili dernek, kurum, kuruluşlar ve faaliyetleri, Türkiye'de yaşlılarla ilgili kanun ve yönetmelikler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin belirtilmesi.Yaşlılığın tanımı ve yaşlılık
biliminin tarihçesi | | | 2 | Geriatri ve Gerontoloji tanımlamaları. Yaşlılıkta ortaya çıkan değişiklikler | | | 3 | Türkiye'de ve dünyada yaşlılıgın demografik durumu ve epidemiyolojisi | | | 4 | Yaşlanmaya bağlı fizyolojik ve psiko-sosyal değişimler | | | 5 | Yaşlı bireyin değerlendirilmesi , Yaşlılığı etkileyen faktörler ve erken yaşlanmanın
önlenmesi | | | 6 | Yaşlılıkta oluşan sorunlar. Yaşlı bireyin genel bakımı | | | 7 | Yaşlılık ve etik | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Yaşlılıkta sık görülen sorunlar ve bakımı | | | 10 | Yaşlılıkta sık görülen sorunlar ve bakımı | | | 11 | Yaşlı bireylerde yaşam kalitesinin önemi | | | 12 | Sağlıklı ve aktif yaşlanma | | | 13 | Sağlıklı ve aktif yaşlanma | | | 14 | Ulusal ve uluslar arası yaşlılık politikaları.Yaşlılarla ilgili dernek, kurum, kuruluşlar ve faaliyetleri. | | | 15 | Ülkemizde yaşlıların durumu, Türkiye'de yaşlılarla ilgili kanun ve yönetmelikler | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
PowerPoint sunumlar.
Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|