Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YBP1072013872TIBBİ DEONTOLOJİ VE ETİKZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Deontoloji ve etikle ilgili temel kavram ve yaklaşımların, etik ilkelerin, hasta hakları, yaşlılıkla ilgili etik kavramların öğretilmesidir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Zila Özlem KIRBAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Etik ve ahlak kavramlarını anlamak, incelemek
2Mesleki etik ilkelerine uymak
3Hasta haklarını ve etik yaklaşımları tanımlayabilmek
4Sağlık yönetimi ile ilgili yasa ve yönetmelikleri bilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Deontoloji ve etik ile ilgili temel kavramlar, etik ilkeler, hasta/yaşlı hakları ve başlıca tıbbi etik sorunlar gibi konuları kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı
2Deontoloji nedir?
3Etiğin Tanımı ve İlkeleri
4meslek nedir? Meslek ilkeleri
5Sağlık ve hastalık kavramları
6Sağlık bakımında ekip çalışması
7Sağlık bakımında ekip çalışması
8Toplumda Sağlık Profesyonelleri
9arasınav
10Evrensel insan hakları beyannamesi
11Hasta hakları
12Sağlık Kurumları Yönetimine İlişkin Kanun ve Düzenlemeler
13Ötenazi ve Etik
14Organ Nakli ve Etik
15Geriatri ve etik
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Türk Hemşireler Derneği,‘’Hemşireler için Etik İlke ve Sorumluluklar’’,Ankara,2009 http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr/hemsirelik-meslegi-etigi/hemsireler-icin-etik-ilke-ve-sorumluluklar.aspx Eriş.Tar.:28.07.2013 2-Yıldırım G.,Kadıoğlu S. ‘’Etik ve Tıp Etiği Temel Kavramları’’, C.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi, 29 (2): 7-12, 2007 3-Arda B.,Pelin Ş.S., ‘’Tıbbi Etik: Tanımı,İçeriği,Yöntemi ve Başlıca konuları’’, Ankara Tıp Mecmuası, Vol. 48 : 323-336, 1995 4-Karaöz S., ‘‘ Cerrahi hemşireliği ve etik’’, C.Ü.Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 4(1),2000 5-Tıp Etiği Elkitabı, Dünya Hekimler Birliği, Çeviri; Dr Murat Civaner, 2005 6-Yatağan E.,Demireriden E. ‘’ Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi’’, MEB Devlet Kitapları,6.Baskı,2011 7-Şentürk S.E., ‘‘ Meslek olarak hemşirelik ve hemşirelikte etik ilkeler’’, Nobel tıp kitapevi, İstanbul, 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ1  33 233   44  3   4    4443
ÖÇ2  44 445   44  3   4    5434
ÖÇ3  44 544   43  5   4    4424
ÖÇ4  43 354   54  4   4    4334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00