|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YBP1072013872 | TIBBİ DEONTOLOJİ VE ETİK | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Deontoloji ve etikle ilgili temel kavram ve yaklaşımların, etik ilkelerin, hasta hakları, yaşlılıkla ilgili etik kavramların öğretilmesidir | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Zila Özlem KIRBAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Etik ve ahlak kavramlarını anlamak, incelemek | 2 | Mesleki etik ilkelerine uymak | 3 | Hasta haklarını ve etik yaklaşımları tanımlayabilmek | 4 | Sağlık yönetimi ile ilgili yasa ve yönetmelikleri bilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Deontoloji ve etik ile ilgili temel kavramlar, etik ilkeler, hasta/yaşlı hakları ve başlıca tıbbi etik sorunlar gibi konuları kapsamaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı | | | 2 | Deontoloji nedir? | | | 3 | Etiğin Tanımı ve İlkeleri | | | 4 | meslek nedir? Meslek ilkeleri | | | 5 | Sağlık ve hastalık kavramları | | | 6 | Sağlık bakımında ekip çalışması | | | 7 | Sağlık bakımında ekip çalışması | | | 8 | Toplumda Sağlık Profesyonelleri | | | 9 | arasınav | | | 10 | Evrensel insan hakları beyannamesi | | | 11 | Hasta hakları | | | 12 | Sağlık Kurumları Yönetimine İlişkin Kanun ve Düzenlemeler | | | 13 | Ötenazi ve Etik | | | 14 | Organ Nakli ve Etik | | | 15 | Geriatri ve etik | | | 16 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-Türk Hemşireler Derneği,‘’Hemşireler için Etik İlke ve Sorumluluklar’’,Ankara,2009
http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr/hemsirelik-meslegi-etigi/hemsireler-icin-etik-ilke-ve-sorumluluklar.aspx Eriş.Tar.:28.07.2013
2-Yıldırım G.,Kadıoğlu S. ‘’Etik ve Tıp Etiği Temel Kavramları’’, C.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi, 29 (2): 7-12, 2007
3-Arda B.,Pelin Ş.S., ‘’Tıbbi Etik: Tanımı,İçeriği,Yöntemi ve Başlıca konuları’’, Ankara Tıp Mecmuası, Vol. 48 : 323-336, 1995
4-Karaöz S., ‘‘ Cerrahi hemşireliği ve etik’’, C.Ü.Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 4(1),2000
5-Tıp Etiği Elkitabı, Dünya Hekimler Birliği, Çeviri; Dr Murat Civaner, 2005
6-Yatağan E.,Demireriden E. ‘’ Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi’’, MEB Devlet Kitapları,6.Baskı,2011
7-Şentürk S.E., ‘‘ Meslek olarak hemşirelik ve hemşirelikte etik ilkeler’’, Nobel tıp kitapevi, İstanbul, 2012
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 3 | 3 | | 2 | 3 | 3 | | | | 4 | 4 | | | 3 | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | | | 4 | 4 | | 4 | 4 | 5 | | | | 4 | 4 | | | 3 | | | | 4 | | | | | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | | | 4 | 4 | | 5 | 4 | 4 | | | | 4 | 3 | | | 5 | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ4 | | | 4 | 3 | | 3 | 5 | 4 | | | | 5 | 4 | | | 4 | | | | 4 | | | | | 4 | 3 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|