Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BSP2092014871PARA BANKA VE KREDİZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, para, banka ve finansal piyasalar hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ömer ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Para, banka ve finansal sistem hakkında temel bilgileri öğrenir.
2Finansal sistemin araçlarını ve kurumlarını kavrar.
3Paranın fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
4Türk bankacılık sektörünün işleyişini öğrenir.
5Bankaların kaydi para sürecini öğrenir ve yorumlar.
6Merkez bankasının ekonomideki rolü hakkında fikir sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Giriş (niçin para konusunu çalışıyoruz?, para nedir?, paranın tanımı ve fonksiyonları) , mali sistem (mali piyasalar, yapısı, araçları ve fonksiyonları, mali kurumlar) , Türkiye'de mali sektör (merkez bankası, mevduat bankaları, yatırım ve kalkınma bankaları, sigorta şirketleri, kredi kooperatifleri v. b. ) , para arzı (para arzı tanımları ve merkez bankasının rolü, kaydi para artışı ve para azının artış mekanizması, para çoğaltanı ve onu belirleyen etkenler) , para talebi (Paranın Miktar Teorisi, Cambridge Yaklaşımı, Keynes'in Likidite Tercihi Teorisi, Friedman'ın Modern Miktar Teorisi, Neo Keynesyen para talebi teorileri, para talebine ilişkin ampirik deliller), Faiz teorisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Para teorisine giriş
2Paranın anlamı, özellikleri ve doğuşu
3Paranın çeşitleri
4Para arzı tanımları ve merkez bankasının rolü (para arzının teorik tanımları ve TCMB para arzı tanımları)
5Para arzı artış süreci (mevduat, kredi ve para çoğaltanları)
6Para talebi teorileri (Neo-klasik Miktar Teorisi'nin Fisher ve Cambridge yorumu)
7Modern Miktar Teorisi (Neo-klasik Okulun Chicago yaklaşımı)
8Keynesyen para talebi teorisi
9Ara sınav
10Faiz teorileri
11Mali Piyasaların fonksiyonları, temel yapısı ve mali piyasa araçlar
12Mali aracılığın fonksiyonları, başlıca mali aracı kurumlar
13Türkiye'de mali kurumlar : TCMB ve mevduat bankaları
14Türkiye'de mali kurumlar : İMKB, bankerler ve diğer mali kurumlar
15Genel Tekrar
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÖZTÜRK, N, 2014, Para Banka Kredi, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ1454  5     4 4 4 
ÖÇ2444  5     4 5 4 
ÖÇ344   4     4 5 4 
ÖÇ444   4     5 4 4 
ÖÇ554   5     5 555 
ÖÇ645   4     4 5 4 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00