Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ELT1052011786 | SAYISAL ELEKTRONİK | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin öncelikli hedefi öğrencilere Osmanlı Devleti’nin yıkılış sebeplerini öğretmek, Balkan ve Birinci Dünya Savaşı hakkında bilgilendirmek ve Milli Mücadelenin başlangıç dinamiklerini göstermektedir. Aynı zamanda öğrencinin devrim ve yenilik kavramlarını anlayabilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ali Ekber ÖZDEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Analog ve Sayısal işaretleri anlama, farklarını kavrama. | 2 | Sayı sistemlerini anlayarak, sayı sistemlerinin birbirine dönüşümlerini yapabilme. | 3 | Lojik kapıları, işlevlerini, kullanımlarını anlama, birlikte kullanılabilmelerini kavrama. | 4 | Karnaugh haritalarını kullanarak lojik işlevlerin sadeleştirilmesini yapabilme. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Modern Türkiye’nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Analog ve Sayısal İşaret Kavramları. | | | 2 | Sayı Sistemlerinin İncelenmesi ve Tabanlar Arası Dönüşüm Yöntemleri. | | | 3 | Kodlama ve Dört Bitlik Kod Sistemleri.a)BCD Kod b)3 Fazlalık Kod c)Aiken Kod d)Gray Kod | | | 4 | Dört Bitlik Olmayan Kodlar ve Nümerik Olmayan Kodlar.a)5’de 2 Kod b)10’da 1 Kod c)ASCII Kod d) EBCDIC Kod | | | 5 | Farklı Kod Sistemlerindeki Sayılar Arasındaki İşlemler ve Düzeltme Kuralları. | | | 6 | Yanılgı ve Hata Kavramı, Yanılgının Düzeltilmesi. | | | 7 | Lojik Kapılar ve Lojik Devreler. | | | 8 | Lojik Kapılar ve Lojik Devreler. | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Lojik İşlevlerin Yasal Biçimleri.a) Minimum Terimler Yasal Biçimi b) Maksimum Terimler Yasal Biçimi | | | 11 | Lojik İşlevlerin Minimumlaştırılması. | | | 12 | Karnaugh Haritaları’nın Kuralları ve Kullanımı. | | | 13 | Karnaugh Haritaları’nın Kuralları ve Kullanımı. | | | 14 | Birleşimsel (Combinational) Devrelerin Tasarımı. | | | 15 | Birleşimsel Devre Tasarımı İle İlgili Örnek Problem Çözümleri. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III İstanbul 1967
2 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara 1990
3 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Komisyon, Gazi Kitabevi, Ankara, 2008
İlave Kaynak
4 Mütarekelerden Mücadeleye, Doç. Dr. Ergin Ayan, Karadeniz Dergi Yayınları, Ankara, 2010
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|