Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ELT1052011786SAYISAL ELEKTRONİKZorunlu115
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin öncelikli hedefi öğrencilere Osmanlı Devleti’nin yıkılış sebeplerini öğretmek, Balkan ve Birinci Dünya Savaşı hakkında bilgilendirmek ve Milli Mücadelenin başlangıç dinamiklerini göstermektedir. Aynı zamanda öğrencinin devrim ve yenilik kavramlarını anlayabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ali Ekber ÖZDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Analog ve Sayısal işaretleri anlama, farklarını kavrama.
2Sayı sistemlerini anlayarak, sayı sistemlerinin birbirine dönüşümlerini yapabilme.
3Lojik kapıları, işlevlerini, kullanımlarını anlama, birlikte kullanılabilmelerini kavrama.
4Karnaugh haritalarını kullanarak lojik işlevlerin sadeleştirilmesini yapabilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Modern Türkiye’nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Analog ve Sayısal İşaret Kavramları.
2Sayı Sistemlerinin İncelenmesi ve Tabanlar Arası Dönüşüm Yöntemleri.
3Kodlama ve Dört Bitlik Kod Sistemleri.a)BCD Kod b)3 Fazlalık Kod c)Aiken Kod d)Gray Kod
4Dört Bitlik Olmayan Kodlar ve Nümerik Olmayan Kodlar.a)5’de 2 Kod b)10’da 1 Kod c)ASCII Kod d) EBCDIC Kod
5Farklı Kod Sistemlerindeki Sayılar Arasındaki İşlemler ve Düzeltme Kuralları.
6Yanılgı ve Hata Kavramı, Yanılgının Düzeltilmesi.
7Lojik Kapılar ve Lojik Devreler.
8Lojik Kapılar ve Lojik Devreler.
9Arasınav
10Lojik İşlevlerin Yasal Biçimleri.a) Minimum Terimler Yasal Biçimi b) Maksimum Terimler Yasal Biçimi
11Lojik İşlevlerin Minimumlaştırılması.
12Karnaugh Haritaları’nın Kuralları ve Kullanımı.
13Karnaugh Haritaları’nın Kuralları ve Kullanımı.
14Birleşimsel (Combinational) Devrelerin Tasarımı.
15 Birleşimsel Devre Tasarımı İle İlgili Örnek Problem Çözümleri.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III İstanbul 1967 2 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara 1990 3 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Komisyon, Gazi Kitabevi, Ankara, 2008 İlave Kaynak 4 Mütarekelerden Mücadeleye, Doç. Dr. Ergin Ayan, Karadeniz Dergi Yayınları, Ankara, 2010
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15690
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00