Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HITP102201292180 | İLETİŞİM BİLİMLERİNE GİRİŞ-II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İletişim olgusu içinde dil, kültür kavramlarını tanımlama ve iletişimle ilişkisini açıklama; Genelde insan iletişimini etkileyen faktörleri, özelde de kitle iletişimi ve kitle iletişiminin etkilerini, fonksiyonlarını, yayılma sürecini incelenme, İletişim ve Kitle İletişimi konusundaki temel iletişim modellerini ve bu modellerin ana varsayımlarını kavrama. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DENİZ AKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişimde anlamın üretimini "Dil" kavramıyla açıklayabilme. | 2 | Kültür kavramını tanımlayabilme ve Kültürü iletişim olgusu içinde yorumlayabilme. | 3 | Kitle iletişimi tanımlayabilme, kitle iletişim sürecini açıklayabilme. | 4 | Kitle iletişim sürecinin işlevlerini ifadelendirebilme. | 5 | İletişim modeli kavramını anlamlandırabilme. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişimde Anlam ve Anlamın Üretimi; "Dil" Kavramının İletişim Olgusu İçindeki Yeri; Kültür Kavramının İletişim Olgusu İçindeki Yeri; Kitle İletişim Kavramı ve Kitle İletişim Süreci; Kitle İletişimin Toplumsal Etkileri ve İşlevleri; Temel İletişim ve Kitle İletişim Modelleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimde Anlam ve Anlamlandırma.
| | | 2 | Anlamın Oluşması ve Sosyal Yapısı
| | | 3 | Dil ve İletişim; Bir Anlam Üretim ve Aktarım Aracı Olarak "Dil"i kavrama.
| | | 4 | Dil ve İletişim; Bir Anlam Üretim ve Aktarım Aracı Olarak "Dil"i kavrama.
| | | 5 | Kültür ve İletişim; Kültürün Tanımı ve Kültür Türleri
| | | 6 | Kültür ve İletişim; Kitle Kültürü ve Popüler Kültür
| | | 7 | Kitle İletişimi; Kitle iletişimin Tanımı ve İşlevleri
| | | 8 | ARASINAV | | | 9 | Kitle İletişimi; Kitle İletişimin Kurumsallaşması ve Toplumsal Etkisi
| | | 10 | İletişim ve Kitle İletişim Modelleri; Temel iletişim Modellerinin Sınıflandırılması; Ana Akımda Temel Yaklaşımlar
| | | 11 | İletişim ve Kitle İletişim Modelleri; İletişim Sosyolojisi ve Saha Araştırmaları Beraberinde Gelen Temel İletişim Modelleri
| | | 12 | İletişim ve Kitle İletişim Modelleri; Sosyoloji Temeli Modeller.
| | | 13 | Yeni Yaklaşımlar; Kullanımlar ve Doyumlar Modeli, Gündem Belirleme Tezi, Suskunluk Sarmalı Modeli
| | | 14 | Alternatif İletişim Yaklaşımları; Tarihsel Materyalist Kuramsal Çerçevede İletişimi Tanımlama
| | | 15 | Alternatif İletişim Yaklaşımları; Tarihsel Materyalist Kuramsal Çerçevede İletişimi Tanımlama
| | | 16 | YARIYIL SONU SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İrfan Erdoğan, İletişimi Anlamak |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|