|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BED1022016785 | BEDEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Dersin genel amacı Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin kampüs içinde, Beden eğitimi derslerine katılarak sportif faaliyet ve organizasyonlara katılmalarını sağlamak, farklı Fakülte ve Yüksekokul öğrencilerinin kaynaşmasını sağlayarak Ordu Üniversiteli olma birlikteliğini geliştirmek, gençlerin enerjilerini pozitif yönde değerlendirmeleri için ortam sağlamak, spor kültürünün gelişmesine katkı sağlamak, öğrencilerin ileriki yaşamlarına taşıyabilecekleri üniversite ile ilgili anılarını zenginleştirmek, öğrencilere hayatları boyunca yapabilecekleri spor alışkanlığı edinmelerini sağlamak, öğrencilerin değişik spor branşları ile tanışmalarını sağlamaktadır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Okt. Ahmet İSLAM | Öğrenme Çıktıları | 1 | Beden eğitiminin tanımını yapabilir, Spor yapmanın insan sağlığına yararlarını açıklayabilir | 2 | Beden eğitiminin fiziksel ve zihinsel gelişimdeki rolünü açıklayabilir | 3 | Hentbol temel tekniklerini açıklayabilir, hentbol oyun kuralları hakkında bilgi verebilir. | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Beden eğitimini dersini alan öğrencilerden oluşturulan 8-10 kişilik gruplar ile teorik ve uygulamalı olarak yapılmaktadır. Derslerde öğrencilere Basketbol, Voleybol, Futbol temel teknikler ve becerileri verilmekte olup, antrenman bilgisi ile ilgili temel kavramların anlatılması iyi düzeydeki öğrencilerin yüksekokul ve üniversitenin ilgili okul takımlarında yönlendirilmekte ve değerlendirilmektedir. Ders süresi her grup için haftalık 2 saat olup, 2 kredilidir. Teorik olarak dersin temel amaçları, Voleybol, Basketbol ve Futbol’un temel oyun kuralları, temel teknikleri, uygulamalı olarak Basketbol; top tutma alıştırmaları, pas, şut, turnike, top sürme, perdeleme, müsabaka ortamına uygun uygulamalar, Voleybol; paslar, servis çeşitleri, smaç, blok ve müsabaka ortamına uygun alıştırmalar, Futbol; vuruşlar, top kontrolü, pas, top sürme, şut, müsabakaya uygun uygulamalar, Antrenman bilgisi antrenman nedir, performans, aerobik ve aneorobik enerji, kas çeşitleri, kuvvet ve çeşitleri, kas kasılması çeşitleri, sürat, dayanıklılık, sürantrenman temel kavramlarının kısaca açıklanması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Beden eğitimi ve sporun tanımı ve önemi, gençler için spor eğitiminin önemi ve faydaları | 2 | | 2 | Beden eğitiminin fiziksel, zihinsel, duygusal, psikomotor ve toplumsal gelişimdeki rolü | 2 | | 3 | İlk yardım,teşhis ve tedavi..(solunum yetmezliği,acık yaralar,yırtılma,kopma,kırık ve çıkık,soğuk sıcak tedavi,eklem yaralanmaları ) | 2 | | 4 | Basketbol hakkında genel bilgilendirme, basketbol oyun kuralları öğretimi | 2 | | 5 | Basketbol de temel teknikler, temel duruş, top tutma alıştırmaları,pas,şut basamaklarının öğretimi | 2 | | 6 | Top sürme, turnike, ribaunt öğretimi uygulamaları | 2 | | 7 | Müsabaka ortamına uygun oyunlar | 2 | | 8 | Vize Sınavı | 2 | | 9 | Hentbol hakkında temel bilgiler, hentbol oyun kuralları | 2 | | 10 | Hentbolda temel teknikler | 2 | | 11 | Hentbolda paslar ve top sürme çalışmaları | 2 | | 12 | Hentbolda atışlar savunma alıştırmaları | 2 | | 13 | Müsabaka ortamına uygun oyunlar | 2 | | 14 | Eğitsel oyunlar | 2 | | 15 | Müsabaka ortamına uygun oyunlar | 2 | | 16 | Final Sınavı | 2 | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Spor Bilimleri Öğretimi
Hikmet ARACI-Şennur ARACI, 2014 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|