|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İYDB11620109229 | YABANCI DİL II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile elementary (başlangıç) düzeyinde İngilizce dilbilgisine sahip öğrencilerin pre-intermediate (alt-orta) seviyesine çıkarılması hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Okt. Halise YAVUZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler. | 2 | Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler | 3 | Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | •Talking about time,daily routines,and persomal traits
•Talking about differences among life styles,present simle tense
•Talking about free time activities and abilities
•Trequency adverbs,3rd person singular,
•Present continuous tense ,talking about activities happening now
•Talking about clothes and the weather
•Making comparisons;Using comparative adjectives and superlative adjectives
•Past simple tense,talking about chilhood,regular and irregular verbs
•Making plans,talking about the future
•Asking for and telling prices ; “How much is it?”
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | How to ask and tell time, Present Simple Tense to talk about daily routines, habitrs
| | | 2 | Sentence connectors: after, before, then, Prepositions: in, on , at , Question words: what, who, where, how | | | 3 | The simple present tense: Asking and answering questions | | | 4 | Verbs with gerunds: like / hate/ dislike + Ving | | | 5 | “How often.....?”, Frequency Adverbs | | | 6 | Ability: “can” , Sentence connector: “but” | | | 7 | Consolidation and Review | | | 8 | Mid-term exam | | | 9 | The present continuous tense, Nouns used for clothes, Adjectives to describe the weather | | | 10 | The simple past verb “to be” | | | 11 | The simple past tense with regular and irregular verbs , asking and answering questions about past events | | | 12 | Opposite adjectives, Forming comparative and superlative adjectives | | | 13 | To make plans “to be going to”, Making predictions using “will” | | | 14 | Making requests “Can / Could I ....?” , “Can / Would you ....?”, Making offers “ Would you like....?” | | | 15 | Revision and Consolidation | | | 16 | Final Exam | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | BEKTAŞ,Mine,English Break A1,Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara,2011 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | | 3 | 3 | 2 | 3 | | 4 | 2 | 3 | | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | | 3 | 3 | 3 | 3 | | 4 | 2 | 3 | | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | | 3 | 3 | 2 | 3 | | 2 | 3 | 3 | | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|