Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IYP2132022837PAZARLAMA İLKELERİZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama kavramını anlayabilme, Modern pazarlama anlayışını yorumlayabilme, Hedef pazarı belirleme ve yeni ürün geliştirilmesinde izlenecek yolu kavrayabilme, Ürün yaşam sürecinde izlenecek pazarlama stratejilerini kavrayabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Mustafa SARI
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama ve Pazarlama Yönetimi anlayışındaki değişimler
2Stratejik Pazarlama ve pazarlama planlaması
3Pazar çeşitleri ve özellikleri
4Hedef pazarın seçimi
5Tüketici davranışlarını incelenmesi ve bu davranışlara uygun stratejilerin belirlenmesi
6Pazarlama Karmasının ayrıntılı olarak ele alınarak Pazarlama Yönetiminin başarısı için pazarlama karmasının nasıl oluşturulması gerektiğinin örneklerle incelenmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yönetimi, Pazarlama Yönetimi ve Çevre İlişkisi; Stratejik Pazarlama ve Pazarlamanın Rolü, Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması; Pazar Kavramı; Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel (Örgütsel) Pazar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları; Pazar Bölümleme; Pazar Bölümlemenin Temelleri; Hedef Pazar Seçimi; Pazar Hedefleme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Modern Pazarlama AnlayışıMüşteri Değeri ve Müşteri Tatmini
2Pazarlama Yönetimi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
3Pazarlama Kararlarını Etkileyen Çevresel Faktörler Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
4Tüketiciler Pazarının Özellikleri
5Örgütsel Pazarların Özellikleri
6Uluslararası Pazarların Özellikleri
7Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarların Seçimi
8ARA SINAV
9İnternet Ortamında PazarlamaMal Kararları
10Mal Kararları
11Fiyat Kararları
12Dağıtım Kararları
13Tutundurma Kararları
14Hizmet Pazarlaması
15Pazarlamada Örgütleme ve Denetim
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Temel Pazarlama Bilgileri, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Beyin Fırtınası14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5315
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)108
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1  4  5   4        2  
ÖÇ2  4  5   4        2  
ÖÇ3  4  5   4        2  
ÖÇ4  4  5   4        2  
ÖÇ5  4  5   4        2  
ÖÇ6  4  5   4        2  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00