Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HIT2052018835HALKLA İLİŞKİLER VE KAMPANYALAR-IZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Derste halkla ilişkilere dair temel kavramlar anlatıldıktan sonra halkla ilişkiler uygulamaları için aşamalar ve araçlar, hedef kitlenin seçimi, kampanya planının yapılması uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Çeşitli kampanya uygulamalarıyla konuların pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Ders, halkla ilişkiler ve tanıtım öğrencilerine teorik bilgilerini uygulamada görme fırsatını vermeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda derste öncelikli olarak halkla ilişkiler kampanyaları, kampanya aşamaları ve halkla ilişkiler pratiğinde kullanılan teknikler üzerinde durulmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DENİZ AKIN
Öğrenme Çıktıları
1Halkla ilişkiler kampanası hazırlama ile ilgili teorik bilgiye sahip olma
2Halkla ilişkiler kampanyası örneği inceleme ve değerlendirme yapabilme
3Teorik bilgiyi örnek olay hazırlamada kullanabilme
4Takım çalışma yürütebilme
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler kampanyası hazırlama süreci; halkla ilişkiler kampanyasının aşamaları; halkla ilişkiler kampanyalarında araştırma ve durum analizi basamağında yürütülen çalışmalar; kampanyaya amaç belirleme; hedef kitle belirlemem ve analiz süreci.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halkla ilişkiler kampanyası hazırlama süreci ve aşamalarına genel bir bakış. Örnek halkla ilişkiler kampanyası hazırlama amacıyla gruplar oluşturma
2Kampanyanın sorun saptama ve durum analizi basamağı
3Araştırmanın halkla ilişkiler çalışmalarındaki önemi ve kullanılan araştırma yöntemleri
4Araştırmanın halkla ilişkiler çalışmalarındaki önemi ve kullanılan araştırma yöntemleri
5Hedef kitle belirleme ve analiz süreci
6Kampanya amacını saptama aşaması ve dikkat edilmesi gerekenler
7genel tekrar
8Ara Sınav
9Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
10Kampanyanın planlama basamağını oluşturan süreçler
11Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
12Medya ve iletişim stratejisi oluşturma
13Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
14Yaratıcı stratejiyi belirleme
15Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydede, Ceyda. Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik11818
Takım/Grup Çalışması21836
Proje Hazırlama21836
Proje Sunma11616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)108
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ52333332333
ÖÇ63323323222
ÖÇ73323233223
ÖÇ82334322333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00