Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HIT2032018835 | İKNA VE KONUŞMA-I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Tutum ve ikna kavramlarını açıklamak,-ikna edici iletişim konusundaki temel yaklaşımları sıralamak,- ikna sürecinin izlediği yolu bulmak/belirlemek için gerekli olan bilgi ve becerileri kavratıp geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Yüksel BİLGİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İkna edici konuşmanın sürecini bilir. | 2 | İknanın tarihsel süreci alana göre gelişimini bilir. | 3 | İkna edici mesaj ve sürecin psikolojik altyapısı dahil bilir. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Aristoteles’ten bu yana teori, yöntem ve uygulamalarıyla ikna kavramıdır. Medyanın yanısıra, kurumlar ile ve kişiler arası iletişim ortamında yer alan iknaya yönelik mesaj tasarımıyla ilgili çağdaş kuramların ele alındığı derste; dil, kültür mesaj içeriği ve medya gibi unsurların ikna üzerindeki rolü incelenmektedir. Bu derste öğrenciler, iknaya yönelik birçok çalışmayı irdeleyecek mesajların aldatıcı unsurlarını tespit edebilecek becerileri kazandırırken etkili ve ikna edici mesaj oluşturmayı öğretebilmektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve konunun önemi
| | | 2 | Tutum, ikna ve ikna edici iletişim | | | 3 | İknanın toplumsal hayattaki yeri | | | 4 | İknaya tarihsel bakış | | | 5 | İknaya karşı koyma | | | 6 | Konuşma ve dinleme becerileri | | | 7 | Konuşma türleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Konuşmanın yapısını oluşturma ve konuşmayı etkili kılma | | | 10 | İkna edici konuşma
| | | 11 | İkna edici konuşmanın düzenlenmesi ve planının oluşturulması | | | 12 | Satış kampanyası konuşması | | | 13 | İkna edici konuşmayı destekleyici etmen olarak sözsüz iletişim | | | 14 | İkna amaçlı sunumlar | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Yüksel, Ahmet Halûk (1994) İkna ve Konuşma. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
İlave Kaynak
2 Vitale, Joe (2009) Kelimelerle ikna etmenin yolları. İstanbul: Mediacat kitapları
3 Cialdini, Robert B. (2011) İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada çev. Yasemin Fletcher; Ed. Gülen Çetin. İstanbul: Mediacat
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | | | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|