Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HIT2032018835İKNA VE KONUŞMA-IZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Tutum ve ikna kavramlarını açıklamak,-ikna edici iletişim konusundaki temel yaklaşımları sıralamak,- ikna sürecinin izlediği yolu bulmak/belirlemek için gerekli olan bilgi ve becerileri kavratıp geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yüksel BİLGİN
Öğrenme Çıktıları
1İkna edici konuşmanın sürecini bilir.
2İknanın tarihsel süreci alana göre gelişimini bilir.
3İkna edici mesaj ve sürecin psikolojik altyapısı dahil bilir.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Aristoteles’ten bu yana teori, yöntem ve uygulamalarıyla ikna kavramıdır. Medyanın yanısıra, kurumlar ile ve kişiler arası iletişim ortamında yer alan iknaya yönelik mesaj tasarımıyla ilgili çağdaş kuramların ele alındığı derste; dil, kültür mesaj içeriği ve medya gibi unsurların ikna üzerindeki rolü incelenmektedir. Bu derste öğrenciler, iknaya yönelik birçok çalışmayı irdeleyecek mesajların aldatıcı unsurlarını tespit edebilecek becerileri kazandırırken etkili ve ikna edici mesaj oluşturmayı öğretebilmektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve konunun önemi
2Tutum, ikna ve ikna edici iletişim
3İknanın toplumsal hayattaki yeri
4İknaya tarihsel bakış
5İknaya karşı koyma
6Konuşma ve dinleme becerileri
7Konuşma türleri
8Ara sınav
9Konuşmanın yapısını oluşturma ve konuşmayı etkili kılma
10İkna edici konuşma
11İkna edici konuşmanın düzenlenmesi ve planının oluşturulması
12Satış kampanyası konuşması
13İkna edici konuşmayı destekleyici etmen olarak sözsüz iletişim
14İkna amaçlı sunumlar
15Genel değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Yüksel, Ahmet Halûk (1994) İkna ve Konuşma. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İlave Kaynak 2 Vitale, Joe (2009) Kelimelerle ikna etmenin yolları. İstanbul: Mediacat kitapları 3 Cialdini, Robert B. (2011) İknanın psikolojisi: Teori ve pratik bir arada çev. Yasemin Fletcher; Ed. Gülen Çetin. İstanbul: Mediacat
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14   3     
ÖÇ23         
ÖÇ3 3  3     
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00