Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HIT1042018835İLETİŞİM BİLİMLERİNE GİRİŞ-IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Grup İletişimi ve Uygulamaları, Örgütsel İletişim, İkna Edici İletişim ve Uygulamaları, Kitle İletişim ve İletişim Arasındaki İlişkiyi kavrama ve anlama.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Burçin GÖRGÜLÜ ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Grup iletişimini tanımlayabilme.
2İkna edici iletişim sürecini açıklayabilme.
3Kitle iletişimi ve iletişim arasındaki ilişkiyi kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinin genel hatlarıyla şu konulardan oluşması öngörülmektedir: Grup İletişimi ve Uygulamaları, Örgütsel İletişim, İkna Edici İletişim ve Uygulamaları, Kitle İletişim ve İletişim Arasındaki İlişki.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Grup İletişimi Kavramının Anlamı ve Kapsamı Grupların Sınıflandırılması -Biçimsel Gruplar -Birincil Gruplar -Birincil Gruplar -İkincil Gruplar -Referans Grupları
2Gruba Üye Olarak Kabul Edilme Gruba Üye Olma Nedenleri Gruplarda İletişim -Diyalog -İletişim Ağları
3Örgütsel İletişimin Amacı ve Kapsamı Örgütsel iletişimin Amaçları Örgütsel İletişimin Kanalları -Sözlü İletişim -Resmi (Yazılı) İletişim -Elektronik İletişim
4Örgütsel İletişimin Yönü -Aşağı Doğru İletişim -Yukarı Doğru İletişim -Yatay İletişim
5Örgütsel İletişimde Karşılaşılan Sorunlar
6İletişim ve İkna
7Başarılı İknanınAdımları -İkna Edici İletişim Yöntemleri -İkna Edici Konuşma (Konuşmacının Rolü, İzleyicinin Rolü, Konular)
8ARA SINAV
9Başarılı İknanınAdımları -İkna Edici İletişim Yöntemleri -İkna Edici Konuşma (Konuşmacının Rolü, İzleyicinin Rolü, Konular)
10İkna Edici Konuşmanın Oluşturulması -İzleyicinin İlgisini Arttırma Stratejileri -Seyirci Bilgisini Uyumlaştırma Stratejileri
11Kitle İletişim Kavramı -Kitle Sözcüğünün Anlamı
12İletişim ve Kitle İletişimi İlişkisi Kitle İletişimin Önemi
13Kitle İletişimdeki İletişim Sözcüğünün Anlamı
14İletişim ve Kitle İletişimi İlişkisi
15Dönem Sonu Genel Tekrar ve Değerlendirme
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erdoğan, İrfan. İletişimi Anlamak.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma6212
Soru-Yanıt6212
Örnek Vaka İncelemesi428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13433344334
ÖÇ24334544533
ÖÇ34333554434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00