|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HITP202201291200 | DİKSİYON METİN OK.AN.TEK.-II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Güzel ve nitelikli konuşabilmek için gerekli bilgi ve genel kültürü arttırıcı okuma tarzı ve çalışma yöntemlerini öğrenmek ve yaşam süresince düşünsel bir dinamizm yaratacak entelektüel alışkanlıklar edindirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. gör. Yüksel BİLGİN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Her konuda nasıl araştırılıp, bilgiler elde edileceğini ve bu bilgileri yazıya dönüştüreceğini bilir. | 2 | Teknolojiyi kullanarak yazılarına etkin bir güç katar. | 3 | | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Derste güzel ve nitelikli konuşabilmek için gerekli mit, masal, destan, tiyatro, şiir, roman, sinema, televizyon serileri, gazete haber ve yorum yazıları gibi farklı türler ilgili örnekler okunacak ve tanıtılan türde anlatı yapıları üzerine bilgi aktarılacaktır. Kişinin kendini ifade edebilecek bütün yazma teknikleri konusunda bilgilendirilerek uygulamalar yapılacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri
| | | 2 | Yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım, yazılı ve sözlü anlatım.
| | | 3 | Öznel anlatım, nesnel anlatım, paragraf, paragraf türleri giriş gelişme sonuç paragrafları. | | | 4 | Metnin tanımı ve metin türleri, metin olma koşulları, bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik. | | | 5 | Amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, konuşmanın sunuluşu. | | | 6 | Durumsallık, bilgisellik, metinlerarası ilişkiler. | | | 7 | Yazılı anlatım, yazılı kompozisyon, serbest yazma, planlı yazma aşamaları. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi. | | | 10 | Yazma planı hazırlama, kağıt düzeni, bilgilendirici metinler dilekçe, mektup yazma | | | 11 | Haber, karar, ilan, reklam, tutanak, rapor yazma | | | 12 | Resmi yazılar | | | 13 | Bilimsel yazılar üzerinde kuramsal bilgiler, örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları. | | | 14 | Bir metnin planını ve özetini çıkarma.
| | | 15 | Yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yörük, Yaşar (1995)Güzel konuşma, yazma. İstanbul: Serhat Yayınları.
İlave Kaynak
Tellioğlu, Cevdet(1998) Güzel konuşma pratiği. İstanbul: Timaş Yayınları.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|