Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HITP201201291200DİKSİYON METİN OK.AN.TEK.-IZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dinleyen, düşünen ve nitelikli bir konuşma gerçekleştirebilen, nefes alışı, diksiyonu ve söyleyişi düzgün, karşısındaki kişi ya da toplulukla rahat iletişim kurabilen öğrenciler yetiştirebilmektir. Tarih boyunca dünyada ve ülkemizde üretilen sözlü kültür, edebiyat ve medyada sanal ortamda gelişen yeni türleri, öğrencilerin ana hatları ile kavramasına yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yüksel BİLGİN
Öğrenme Çıktıları
1Her ortamda kendisini ifade etmeyi kurallı ve planlı konuşmayı bilir.
2Teknolojiyi kullanarak konuşmalarına güç katabilir.
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derste güzel ve nitelikli konuşabilmek için gerekli doğru nefes alma teknikleri, telaffuz ve söyleyişler teorik ve pratik uygulamalarla incelenirken, mit, masal, destan, tiyatro, şiir, roman, sinema, televizyon serileri, gazete haber ve yorum yazıları gibi farklı türler ilgili örnekler okunacak ve tanıtılan türde anlatı yapıları üzerine bilgi aktarılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım, konuşma becerisinin temel özellikleri, doğal dili ve beden dilini kullanma.
2İyi bir konuşmanın temel ilkeleri.
3İyi bir konuşmacının temel özellikleri vurgu, tonlama, duraklama, diksiyon vb.
4Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma, hazırlıklı konuşmanın aşamaları konunun seçimi ve sınırlandırılması.
5Amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, konuşmanın sunuluşu.
6Konuşma türleri / karşılıklı konuşmalar.
7Söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram gibi önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma.
8Ara sınav.
9İş isteme, yetkili biriyle görüşme, röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları.
10Değişik kültür sanat programlarına konuşmacı olarak katılma.
11Farklı konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve anlatım uygulamaları.
12Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
13Sunum tekniklerinden/teknolojiden yararlanarak yapılan konuşmalar.
14Genel değerlendirme, uygulamalar.
15Genel değerlendirme, uygulamalar.
16Dönem sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Özdemir, Emin(199?) Güzel ve etkili konuşma sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi İlave Kaynak 1 Tellioğlu, Cevdet(1998) Güzel konuşma pratiği. İstanbul: Timaş Yayınları. 2 Yörük, Yaşar (1995)Güzel konuşma, yazma. İstanbul: Serhat Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14        3
ÖÇ2  3       
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00