Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İESN14520168120GELENEKSEL TÜRK DESENLERİ IZorunlu114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Geleneksel Türk Desenleri I- dersini başarıyla tamamlayan öğrenci, klasik motiflerden oluşturulacak kompozisyon kurgusunu öğrenecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Fatma PAMUK KURUCU
Öğrenme Çıktıları
1Türk desenlerinin değişik alanlarda gelişimini gösterebilme
2Geleneksel Türk Motiflerinin yöntemlerini belirleyerek bütünleştirebilme
3Geleneksel Türk Desenlerinden çizerek örnekler oluşturabilme
4Türk desenlerinin tarihsel sürecini kavrayabilme
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Geleneksel Türk El Sanatlarının Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Türk Desenlerinin oluşumunu etkileyen faktörleri, belirlemek. Türk Desenlerini tarihsel süreç içersinde dönemlerini ve özelliklerini kavrayarak çizebilmek. Türk desenlerinin, Türk sanatları ile İlişkisi; Geleneksel Türk Desenleri ve motiflerin rolü, Geleneksel Türk Desenlerinin özelliklerinin sistemini ve kullanılacak alana göre motif araştırması; Geleneksel Türk desenlerinin el sanatlarında görüldüğü alanları kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geleneksel El Sanatlarının tanımı, kapsamı, gelişimi ve El sanatlarında Geleneksel Türk desenlerinin görüldüğü alanlar.
2Geleneksel Türk El Sanatlarının oluşumunu etkileyen faktörler ve tarihsel gelişimi
3Hatai, Penç ve yaprak motiflerini çizmek
4Geleneksel Türk desenlerinin görüldüğü dönemler ve üsluplar
5Lale motiflerini çizmek
6Karanfil motiflerini çizmek
7Sümbül motiflerini çizmek
8Arasınav
9Gül motiflerini çizmek
10Goncagül çeşitlerini çizmek
11Çok kollu yıldız motiflerini çizmek
1210 kollu yıldız motiflerini çizmek
138 kollu yıldız motiflerini çizmek.
14Zencerek motiflerini çizmek
15Geometrik zencerek motiflerini çizmek.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BİROL, İ.,1991. Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, Kubbealtı Dizgi Yayınları ÖZKEÇECİ İ. Türk Sanatında Kompozisyon DEMRİZ.Y.,2004. İslam Sanatında Geometrik Süsleme.İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik10110
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma16116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22
ÖÇ13441355334434333332444
ÖÇ23441355334434333332444
ÖÇ33441355334434333432444
ÖÇ43341422234342432423233
ÖÇ5                      
ÖÇ6                      
ÖÇ7                      
ÖÇ8                      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00