Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ITDB101201291160TÜRK DİLİ IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Türk dilinin gelişimini,kökenini ve şeklini incelemek, özelliklerini, imlâ, noktalama, ses ve işleyiş kurallarını göstermek, Türkçeyi doğru ve etkili kullanmada yeterlilik sağlamak,öğrencileri kendilerini ifade edebilecek düzeye ulaştırmak bu dersin amaçlarıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Nuray KUL
Öğrenme Çıktıları
1ÖÇ - 1 : Türk dil bilgisini bilir.
2ÖÇ - 2 : Dünya dilleri içinde Türk dilinin yerini kavrar.
3ÖÇ - 3 : Türk dilinin tarihini bilir.
4ÖÇ - 4 : Türk dilini sözlü olarak güzel ve etkili biçimde kullanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Türkçe yazılan eserlerle öğrencileri tanıştırıp milli varlığımızı keşfetmelerini sağlamak...
Dersin İçeriği
Dil, dil-kültür ilişkisi, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişimi ve tarihi devreleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması, noktalama işaretleri ve uygulaması, Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler, kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması, Türkçede isim ve fiil çekimleri, kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması, zarfların ve edatların Türkçedeki kullanılışı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil, tanımı, dilinin kazanılması, dilin iletişimdeki yeri ve önemi, *
2Dil-kültür ilişkisi,*
3Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişimi ve tarihi devreleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları,*
4Türkçede sesler ve sınıflandırılması,*
5Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, hece bilgisi,*
6Türkçede sesler ve sınıflandırılması,*
7Türkçenin hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması, noktalama işaretleri ve uygulaması,*
8Ara Sınav*
9Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması*
10Kompozisyonla ilgili genel bilgiler, *
11Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması,*
12Türkçede isim ve fiil çekimleri*
13Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması,*
14Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması,*
15Zarfların, zamir ve sıfatların Türkçedeki kullanılışı.*
16Dönem Sonu Sınavı*
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitapları 1) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri - Fahri ÖZKAN 2) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri,Doç .Dr. İsmail DOĞAN Önerilen Kaynaklar 1) Korkmaz, Zeynep. Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yay., Ankara, 2003. 2) Gülensoy, Tuncer; Birinci, Necat, Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003. 3) Banguoğlu, Tahsin. Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul, 1974.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35
ÖÇ1            5                      
ÖÇ2                                   
ÖÇ3                                   
ÖÇ4                                   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00