Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YDI1022013274 | YABANCI DİL II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda ve herhangi bir konuda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurmalarını, değişik metinleri okuyarak makul bir düzeyde anlamalarını ve tepki vermelerini, günlük dilde konuşulan İngilizceyi anlamalarını, temel dilbilgisi yapılarını işlevsel olarak tanımalarını ve kullanmalarını ve değişik metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okutman Selin YURDAKUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | can talk and write about their daily life, past time experiences future plans, make comparisons | 2 | can listen for specific information to fill in the gaps, to answer questions, to complete the missing information | 3 | can read dialogues, paragraphs suitable to their level |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Telling the time
• Talking about daily routines
• Talking about differences among life styles
• Talking about free time activities
• Talking about how often people do things
• Talking about abilities
• Talking about activities happening now
• Talking about clothes
• Talking about the weather
• Talking about childhood and the past events
• Comparing things when buying or selling them
• Comparing lifestyles and people
• Making plans
• Talking about the future
• Making requests |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | How to ask and tell time, Present Simple Tense | | | 2 | Sentence connectors: after, before, then, Prepositions: in, on , at , Question words: what, who, where, how | | | 3 | The simple present tense: Asking and answering questions | | | 4 | Verbs with gerunds | | | 5 | “How often.....?”, Frequency Adverbs | | | 6 | Ability: “can” , Sentence connector: “but” | | | 7 | Consolidation and Review | | | 8 | Mid-term Exam | | | 9 | The present continuous tense, Nouns used for clothes, Adjectives to describe the weather | | | 10 | The simple past verb “to be” | | | 11 | The simple past tense with regular and irregular verbs , asking and answering questions about past events | | | 12 | Opposite adjectives, Forming comparative and superlative adjectives | | | 13 | To make plans “to be going to”, Making predictions using “will” | | | 14 | Making requests “Can / Could I ....?” , “Can / Would you ....?”, Making offers “ Would you like....?” | | | 15 | Consolidation and Review | | | 16 | Final Exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
New Headway Beginner |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|