Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKY2382016775STRATEJİK İKYZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Teorik bilgiler ve uygulama örnekleri çerçevesinde öğrencilerin özel sektör ve kamu yönetiminde geçerli olan Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi ilkeleri ve yöntemlerini kavramalarını sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. DENİZ YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Örgütsel verimlik ve başarı için özel sektör ve kamu kurumlarının yönetiminde Stratejik İnsan kaynaklarının öneminin anlaşılması, başarılı bir insan kaynakları yönetimi için gerekli teorik uygulamaya dayalı bilgiler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Genel Esaslar, Dersi Tanıtma, Öğrencilerden Beklentiler, Konunun anlamı- Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY)'nin rekabet açısından önemi, Stratejik yönetim sürecinde İKY'nin rolü, İKY anlayışında yaşanan gelişmeler, İKY alanında teknolojik gelişmeler, Stratejik İKY işlevleri,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İşgören ihtiyacının tahmini ve stratejik açıdan önemi
2İşgören tedariki (örnek olaylar)
3İşgören seçimi
4İşgöreni işe yerleştirme ve stratejik açıdan önemi; eğitim ve geliştirme faaliyetleri (örnek olaylar)
5Stratejik yönetim sürecinde kariyer yönetimi (örnek olaylar)
6Benchmarking, Coaching ve Mentoring
7Kurum kültürü, Aynı zamanda bilgi yönetimi, Öğrenen Organizasyon
8ARASINAV
9Stratejik İKY açısından iş analizleri; iş tanımları
10Stratejik İKY'de iş değerleme ve ilgili kavramlar
11Performans (başarı) değerleme : Stratejik İKY açısından anlam ve önemi
12Ücret ve ücret sistemleri
13İşletme içi ücretin oluşumu
14Ücret politikaları, Rekabet avantajı kazanmada İKY'nin rolünün tartışılması
15Genel tekrar çalışmaları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İsmet BARUTÇUGİL, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul (2004), Tamer KEÇECİOĞLU, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul (2003)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma8648
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6424
Okuma6424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ155555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00