Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKY2372016775KAMU PERSONEL YÖNETİMİZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Personel yönetimine ilişkin teorik bilgilerin verilmesi ve Türk kamu personel rejiminin tanıtılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. ALİ İHSAN ÇELEN
Öğrenme Çıktıları
1Özel ve kamu personel yönetimi arasındaki bağıntıları saptar. Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri yorumlar
2Personel sistemlerini karşılaştırıp eleştirir
3Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle irdeler. Personel mevzuatını yorumlar ve kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste, personel yönetiminin konusu, amacı ve niteliği, kamu personel yönetiminin tarihi gelişimi, çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler, personel sistemleri, insan gücü planlaması, kamu hizmetine giriş, hizmet içi eğitim, personelin değerlendirilmesi ve yükseltilmesi, kamu görevlilerinin statüsü, motivasyon, ödüllendirme ve yönetim etiği konuları ele alınacaktır. Ayrıca, Türkiye´de kamu personel rejiminin sorunları ve yeniden yapılanması konusu irdelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kamu personel yönetiminin tarihi gelişimi, özel kesimdeki personel yönetimi ile kamu personel yönetimi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar.
2Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler:
3Personel sistemleri:
4İnsangücü planlaması, kamu hizmetine giriş
5İstihdam biçimleri
6Kamu görevlilerinin statüsü, 657 sayılı Kanuna göre memurların hakları, ödev ve yükümlülükleri
7Memurlara uygulanan disiplin cezaları
8ARASINAV
9Hizmet içi eğitim ve yüksek yöneticilerin yetiştirilmesi
10Personelin değerlendirilmesi, sicil sistemi
11Ücret sistemleri, motivasyon ve ödüllendirme.
12Kamu personel rejiminin sorunları, reform çabaları
13Yönetsel Etik I: Kamu kesiminde etiğin önemi
14Yönetsel Etik II: Etik yasası
15Genel tekrar çalışmaları
16DÖNEM SONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nihat KAYAR, Kamu Personel Yönetimi, Ekin Yayınevi, 2010
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma6636
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma8540
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4624
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4624
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ145555455554544554
ÖÇ244543555445444454
ÖÇ355455544455455545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00