Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKY2372016775 | KAMU PERSONEL YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Personel yönetimine ilişkin teorik bilgilerin verilmesi ve Türk kamu personel rejiminin tanıtılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. ALİ İHSAN ÇELEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel ve kamu personel yönetimi arasındaki bağıntıları saptar. Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri yorumlar | 2 | Personel sistemlerini karşılaştırıp eleştirir | 3 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle irdeler. Personel mevzuatını yorumlar ve kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste, personel yönetiminin konusu, amacı ve niteliği, kamu personel yönetiminin tarihi gelişimi, çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler, personel sistemleri, insan gücü planlaması, kamu hizmetine giriş, hizmet içi eğitim, personelin değerlendirilmesi ve yükseltilmesi, kamu görevlilerinin statüsü, motivasyon, ödüllendirme ve yönetim etiği konuları ele alınacaktır. Ayrıca, Türkiye´de kamu personel rejiminin sorunları ve yeniden yapılanması konusu irdelenecektir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kamu personel yönetiminin tarihi gelişimi, özel kesimdeki personel yönetimi ile kamu personel yönetimi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar. | | | 2 | Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler: | | | 3 | Personel sistemleri: | | | 4 | İnsangücü planlaması, kamu hizmetine giriş | | | 5 | İstihdam biçimleri | | | 6 | Kamu görevlilerinin statüsü, 657 sayılı Kanuna göre memurların hakları, ödev ve yükümlülükleri | | | 7 | Memurlara uygulanan disiplin cezaları | | | 8 | ARASINAV | | | 9 | Hizmet içi eğitim ve yüksek yöneticilerin yetiştirilmesi | | | 10 | Personelin değerlendirilmesi, sicil sistemi | | | 11 | Ücret sistemleri, motivasyon ve ödüllendirme. | | | 12 | Kamu personel rejiminin sorunları, reform çabaları | | | 13 | Yönetsel Etik I: Kamu kesiminde etiğin önemi | | | 14 | Yönetsel Etik II: Etik yasası | | | 15 | Genel tekrar çalışmaları | | | 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nihat KAYAR, Kamu Personel Yönetimi, Ekin Yayınevi, 2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|