|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKY1242016775 | İLETİŞİM VE DAVRANIŞSAL YETERLİLİK | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırılacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ayşe KOCA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bireysel iletişim kurmak | 2 | Örgütsel iletişim kurmak | 3 | Empati kurmak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiler.
Temel kavramların kuramsal irdelenmesi.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | "iletişim nedir?" sorusu farklı bakış açılarına göre tartışılması
| | | 2 | İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi I | | | 3 | İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi II | | | 4 | İletişimin işlevleri, çeşitli iletişim araçları, kitle iletişimi ve kitle izleyicisinin özellikleri | | | 5 | İletişim modelleri, iletişim sürecine etki eden toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal ögeler
| | | 6 | Yer alan temel iletişim kuramları, bunların temel kavramlarına öncül düzeyde giriş yapılması | | | 7 | Ortak izafet çerçevesi, beslem yankı, tek aşamalı akış, dolayımlama mekanizması, iki aşamalı akış, kanaat önderi.
| | | 8 | Ara sınav genel tekrar | | | 9 | Moral panik, uzman sesi, kullanımlar ve doyumlar, gündem koyma, eşik bekçisi, bumerang etkisi. | | | 10 | Bilişsel çelişki, suskunluk sarmalı, fikir iklimi, toplumsallaştırma, tutum değişikliği, seçici algılama | | | 11 | Temel göstergebilim kavramları ile iletişim sürecinde anlam ve anlamlandırma ilişkisi, kodlama ve kod çözümü
| | | 12 | İlkel ve çağdaş mitler (söylemler), mitlerin türleri ve işlevleri örnekleri ile tartışılması | | | 13 | İletişim sürecinin bir ögesi olan bireyin kimliklenme süreci ve temel ögeler ve medyanın aidiyet tasarımı | | | 14 | Liberal Çoğulcu veya Anaakım iletişim paradigmasının temel varsayımlarına ilişkin genel değerlendirme yapılması. | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|