|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UGT1362016272 | BESLENME İLKELERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Beslenmenin tanımı,beslenme ve sağlık etkileşimi, beslenmenin tarihçesi, beslenme biliminin gelişim süreci, temel tanımlar, makro besin öğelerinin kimyası, özellikleri, kaynakları, sindirimi, emilimi ve metabolizması, gereksinmeler, aşırı ve dengesiz alım sorunları. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Hilal TOZLU ÇELİK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tahıllar, kurubaklagiller ve yağlı tohumların besin değerlerini, sağlıklı pişirme ve saklama yöntemlerini bilir. | 2 | Besin gruplarını, bu gruplardan yer alan besin çeşitlerini ve besin değerlerini bilir. | 3 | Et ve çeşitleri, yumurtanın beslenme ve sağlık önemini bilir. Besin değerini koruma yöntemlerini bilir ve uygular. | 4 | Süt ve süt ürünlerinin beslenmedeki önemini ve kullanıldığı yerleri bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yeterli ve dengeli beslenme, besin grupları, yaşam boyu beslenme, menü planlama ve gıda alerjileri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Besin grupları, bu gruplarda yer alan besinlerin özellikleri, diyet tedavilerinde besin gruplarının kullanılması | | | 2 | Besin hijyeni, besinlerde bozulmaya yol açan fiziksel, biyolojik ve kimyasal etkenler,besinlerle bulaşan hastalıklar ve korunma yolları, gıda güvenliği | | | 3 | Süt ve süt ürünleri; tanımı, bileşimi, beslenme ve sağlık bakımından önemi | | | 4 | Yumurta; tanımı, bileşimi, beslenmedeki önemi | | | 5 | Et ve et çeşitleri; tanımı, yapısı, beslenmedeki önemi; satın alınması, pişirilmesi ve saklanmasında dikkat edilecek hususlar | | | 6 | Kuru baklagiller; tanımı, bileşimi, beslenmedeki önemi, pişirilmesi ve saklanması yöntemleri | | | 7 | Yağlı tohumlar ve sert kabuklu meyveler; tanımı, bileşimi, beslenmede kullanılması ve saklama yöntemleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Tahıllar; tanımı, yapısı, beslenmedeki önemi.Tahılların kullanılma şekilleri. Satın alınması, pişirilmesi ve saklanmasında dikkat edilecek hususlar | | | 10 | Sebze ve meyveler; Tanımı, yapısı, besin değerleri, beslenme ve sağlık bakımından önemi | | | 11 | Sebze ve meyvelerin pişirilmesindeki ilkeler, pişirme sırasında oluşan değişiklikler, yemeklerde kullanılması ve saklanma yöntemleri, | | | 12 | Yağlar ve tatlılar; tanımı, çeşitleri, özellikleri, beslenmede kullanılması, saklama yöntemleri. | | | 13 | Katkı maddeleri; tanımı, çeşitleri, kullanma amaçları. Besinlerin zenginleştirilmesi, çeşitleri, uygulanan yöntemler | | | 14 | Yaş ve cinsiyete göre beslenme | | | 15 | Gıda kaynaklı alerjiler | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Beslenme İlkeleri (Prof. Dr. Mustafa TAYAR, Doç. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ, Uzman Diyetisyen H. Elif ÖZKELEŞ)
Genişletilmiş 3. Baskı, Dora Yayıncılık, 2015, BURSA. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Derse Katılım | 12 | 2 | 24 | Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|