Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UGT2062013272TAHIL TEKNOLOJİSİ IIZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilere; mevzuat ve Türk Gıda Kodeksine uygun olarak tahıl ürünleri üretimini kontrol etme yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Bekir Gökçen MAZI
Öğrenme Çıktıları
1Tahılların, özellikle de buğdayın teknolojik önemini anlar
2Makarna, bisküvi, kraker, gofret, kek, milföy, bulgur, kahvaltılık tahıllar ve tarhana üretimlerini kontrol edebilir
3Tahıl ürünleri üretiminde kullanılan alet ekipman konusunda bilgi sahibi olur
4Tahıl ürünlerinin üretiminde kullanılan hammaddeler, bu hammaddelerin özellikleri ,fonksiyonları ve kullanılan katkı maddeleri konusunda bilgi sahibi olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Makarna yapım teknolojisi, bisküvi, kraker, gofret, kek, milföy yapım teknolojileri, bulgur yapım teknolojisi, nişasta, dekstrin ve glikoz üretim teknolojisi, kahvaltılık tahıl yapım teknolojisi, tarhana yapım teknolojisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Makarna yapım teknolojisi: makarna tanımı ve çeşitleri, durum buğdayı, irmik ve makarna kalite özellikleri
2Makarna yapım teknolojisi: üretim aşamaları
3Bisküvi yapım teknolojisi: üretimde kullanılan hammaddeler ve özellikleri
4Bisküvi yapım teknolojisi: üretim aşamaları
5Kraker yapımı
6Gofret yapımı
7Kek yapımı
8Ara sınav
9Milföy yapım teknolojisi
10Bulgur yapım teknolojisi: bulgur yapım aşamaları
11Bulgur yapım teknolojisi: Türkiye’de bulgur yapım yöntemleri, bulgurun besin değeri
12Nişasta, dekstrin ve glikoz üretim teknolojisi
13Kahvaltılık tahıl yapım teknolojisi: kahvaltılık tahılların üretimi
14Kahvaltılık tahıl yapım teknolojisi: kahvaltılık tahılların besin değeri, depolanması, tüketim durumu
15Tarhana yapım teknolojisi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Elgün, A., Ertugay, Z. (2002) Tahıl İşleme Teknolojisi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Tesisi, Erzurum. Elgün A., Türker S., VE Bilgiçli N., 2007. Tahıl Ürünleri Teknolojisi. S.Ü. Ziraat Fakültesi, Konya
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz212
Derse Katılım8216
Uygulama/Pratik515
Laboratuvar515
Problem Çözümü414
Tartışma515
Soru-Yanıt515
Takım/Grup Çalışması428
Deney616
Beyin Fırtınası515
Rapor Hazırlama144
Rapor Sunma111
Bireysel Çalışma10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
Okuma616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)98
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ15555           
ÖÇ25555           
ÖÇ35555           
ÖÇ45555           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00