Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE2222014941OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA IZorunlu245
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamayı gerçekleştirmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ- Öğr. Gör. Yasemin BULUT- Öğr. Gör. Erdal MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi eğitim kurumlarında program uygulayabilecektir.
2Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest zaman etkinliğini uygulayabilecektir.
3Okul öncesi eğitim kurumlarında türkçe dil etkinliğini uygulayabilecektir.
4Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun ve hareket etkinliğini uygulayabilecektir.
5Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik etkinliğini uygulayabilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yıllık Planı İzleme, Serbest Zaman Etkinliği Planlama ve uygulama, Oyun ve Hareket Etkinliği Planlama ve uygulama, Müzik Etkinliklerini Planlama ve uygulama, Günlük Plan Hazırlama ve uygulama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı
2Yıllık Planı İzleme
3Serbest Zaman Etkinliği Planlama
4Serbest Zaman Etkinliği Uygulama
5Türkçe Dil Etkinliği Planlama
6Türkçe Dil Etkinliği Uygulama
7Oyun ve Hareket Etkinliği Planlama
8Arasınav
9Oyun ve Hareket Etkinliği Uygulama
10Müzik Etkinliklerini Planlama
11Müzik Etkinliklerini Uygulama
12Günlük Plan Hazırlama
13Günlük Plan Hazırlama
14Günlük Plan Uygulama
15Günlük Plan Uygulama
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanı ders notları 2 Ömeroğlu, E.,Kandır,A., Turla, A (2003 ) GÜNLÜK PLANLAR İÇİN EĞİTİM DURUMU ÖRNEKLERİ, Morpa Kültür yayınları 3 Ömeroğlu, E.,Kandır,A., Turla, A (2003 ) 36-72 AYLIK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İÇİN YILLIK PLAN ÖRNEKLERİ VE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARI , Morpa Kültür yayınları 4 Demirel,Ö.( 1999 ) PLANLAMADAN DEĞERLENDİRMEYE ÖĞRENME SANATI, Pegem Yayıncılık 5 Demirel,Ö., Eralp A. ( ÖĞRETME TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Pegem Yayıncılık 6 Broad,L.,Butterworth,N (1977 ) THE PLAYGROUP HANDBOOK, Sphere Books
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik14570
Gözlem31030
Rapor Hazırlama144
Rapor Sunma111
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma199
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
ÖÇ444444444444444444
ÖÇ544444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00