Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE1212014941KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Kaynaştırma öğrencisini tanımak
2Kaynaştırma eğitimini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kaynaştırma eğitimini tanımak, Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri, Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama, Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kaynaştırma eğitimini tanımak
2Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri
3Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama
4Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
5Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
6Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
7Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
8Arasınav
9Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
10Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
11Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
12Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
13Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
14Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
15Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Ataman, Ayşegül (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005 -Sucuoğlu,B.1994.Kaynaştırma Programlarında Anne Baba Katılımı. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi. 2(2) -Eripek, S. “Engelli Çocukların Normal Sınıflar Yerleştirilmesi Kaynaştırma” Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi.s.157-167 -Özyürek,M.1990.Özel Eğitimde Normalleştirmenin Doğurguları. -Varol, N.Özel Eğitimde Kaynaştırma Nasıl Olmalıdır -Gönül Kırcaali-Sema Batu, Kaynaştırma. Kök yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma140,57
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144344443354444444
ÖÇ254344443444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00