Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE22920109410ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞIZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Erdal MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Çocuğu tanımak
2Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilecektir.
3Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanımak
4Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda öğretmene rehberlik etmek
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kişilik ve benlik özellikleri, güdüler ve duygular, duyum ve algı, savunma mekanizmaları, çocuklarda kişilik ve benlik gelişimi, çocukları tanıma teknikleri, çocukluk döneminde ruhsal sorunlar, çocuklarda duygu ve davranım sorunları, özel sorunları olan çocuklar, sosyal becerilerinin geliştirilmesi, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı
2Kişilik ve benlik özellikleri
3Güdüler ve duygular
4Duyum ve algı
5Savunma mekanizmaları
6Çocuklarda kişilik ve benlik gelişimi
7Çocukları tanıma teknikleri
8Arasınav
9Çocukları tanıma teknikleri
10Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar
11Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar
12Çocuklarda duygu ve davranım sorunları
13Özel sorunları olan çocuklar
14Sosyal becerilerinin geliştirilmesi,
15Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Ders notları 2 Baymur, F. (1990). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkilap Kitapevi. 3 Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi. 4 Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara 5 Dökmen , Ü. (1994) İletişim Çatışmaları ve Empati , Sistem Yayıncılık,İstanbul. 6 Gordon , T. (1989) Etkili Ebeveyn Olma Eğitimi ,Özal Basımevi , İstanbul. 7 Ekşi. A. (1999). Ben Hasta Değilim. İstanbul:Nobel Tıp Kitapevi. 8 Öztürk, O. (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. İstanbul, Medikomat Yayınevi. 9 Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitapevi. 10 Yörükoğlu. A. (1983). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk. Ankara. Aydın Kitapevi. 11 Özgüven , İ.E. (2001) Ailede İletişim ve Yaşam , PDREM Yayınları , Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma143,549
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144445444443444334
ÖÇ244445444443444334
ÖÇ344445444443444334
ÖÇ444445444443444334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00