Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE22320109410 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel gereksinimli çocukların eğitim ihtiyaçları konusunda bilgi sahibi olmasını sağlanacaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilişsel öğrenme özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak | 2 | İletişim özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak | 3 | Sosyal duygusal özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak | 4 | Özbakım özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak | 5 | Psikomotor özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak | 6 | Duyuşsal özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilişsel Öğrenme Becerileri, İletişim Becerileri, Sosyal Duygusal Beceriler, Özbakım Becerileri, Psikomotor Becerileri, Duyuşsal Becerileri, Akademik Becerileri tanıma ve bu becerilere uygun eğitim ortamı planlama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dersin tanımı | | | 2 | Bilişsel Öğrenme Becerilerini Tanıma | | | 3 | Bilişsel Öğrenme Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama | | | 4 | İletişim Becerilerini Tanıma | | | 5 | İletişim Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama | | | 6 | Sosyal Duygusal Becerilerini Tanıma | | | 7 | Sosyal Duygusal Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Özbakım Becerilerini Tanıma | | | 10 | Özbakım Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama | | | 11 | Psikomotor Becerilerini Tanıma
Psikomotor Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama
| | | 12 | Duyuşsal Becerilerini Tanıma | | | 13 | Duyuşsal Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama | | | 14 | Akademik Becerilerini Tanıma | | | 15 | Akademik Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
2 Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
3 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara.
4 Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara
5 Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara
6 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara
7 Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1,5 | 21 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|