Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE22320109410ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel gereksinimli çocukların eğitim ihtiyaçları konusunda bilgi sahibi olmasını sağlanacaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Bilişsel öğrenme özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak
2İletişim özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak
3Sosyal duygusal özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak
4Özbakım özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak
5Psikomotor özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak
6Duyuşsal özelliklerine uygun eğitim ihtiyaçlarını tanımak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilişsel Öğrenme Becerileri, İletişim Becerileri, Sosyal Duygusal Beceriler, Özbakım Becerileri, Psikomotor Becerileri, Duyuşsal Becerileri, Akademik Becerileri tanıma ve bu becerilere uygun eğitim ortamı planlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı
2Bilişsel Öğrenme Becerilerini Tanıma
3Bilişsel Öğrenme Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama
4İletişim Becerilerini Tanıma
5İletişim Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama
6Sosyal Duygusal Becerilerini Tanıma
7Sosyal Duygusal Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama
8Arasınav
9Özbakım Becerilerini Tanıma
10Özbakım Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama
11Psikomotor Becerilerini Tanıma Psikomotor Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama
12Duyuşsal Becerilerini Tanıma
13Duyuşsal Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama
14Akademik Becerilerini Tanıma
15Akademik Özelliklerine Uygun Eğitim Durumlarını Planlama
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. 2 Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. 3 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara. 4 Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara 5 Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara 6 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara 7 Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma141,521
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
ÖÇ444444444444444444
ÖÇ544444444444444444
ÖÇ644444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00