|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE13020129410 | ÇOCUK VE DRAMA | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Yaratıcı drama etkinliklerini uygulayabilecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ- Öğr. Gör. Yasemin BULUT- Öğr. Gör. Erdal MERİÇ- Öğr. Gör. Tuğba KONTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Drama etkinliklerini planlayabilecektir | 2 | Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir | 3 | Pandomim etkinliğini uygulayabilecektir | 4 | Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir | 5 | Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir | 6 | Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Okul Öncesi Eğitimde Drama, Drama Etkinliklerinde; Eğitimcinin Rolü, Eğitim Ortamı, Değerlendirme, Hareket Çalışmaları, Pandomim, Rol Oynama, Doğaçlama, Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Okul Öncesi eğitimde Drama | | | 2 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü | | | 3 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı | | | 4 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme | | | 5 | Hareket Çalışmaları | | | 6 | | Hareket Çalışmalarını Uygulama | | 7 | | Pantomim Etkinliği | | 8 | Arasınav | | | 9 | | Pantomim Etkinliğini Uygulama | | 10 | | Rol Oynama Etkinliği | | 11 | | Rol Oynama Etkinliğini Uygulama | | 12 | | Doğaçlama Etkinliği | | 13 | | Doğaçlama Etkinliğini Uygulama | | 14 | | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği | | 15 | | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini Uygulama | | 16 | | Dönem sonu sınavı | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ADIGÜZEL, H.Ö. (2006). Yaşantılara Dayalı Öğrenme, Yaratıcı Drama ve Süreçsel Drama İlişkileri. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1),31-36.
ADIGÜZEL, H. Ömer. (2003). “Okulöncesinde Drama Etkinlikleri ve Ortam”. Çocukta Yaratıcılık ve Drama. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Editör: Ali Öztürk. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın no. 1488, Açıköğretim Fakültesi Yayın no. 798, s.185-198
ARAL, N., BARAN, G., BULUT, Ş., ÇİMEN, S. (2000). Drama. Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
ADIGÜZEL, Ö, ÜSTÜNDAĞ, T.,ÖZTÜK, A. (2007). İlköğretimde Drama (Ed. Öztürk, A.), Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayını.
KOCAYÖRÜK, A. (2004). Duygusal Zeka Eğitiminde Drama Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayınları.
MCCASLIN, N. (2006). Creative Drama in the Clasroom and Beyond. United States of America: Pearson Education.
ÖNDER, A. (2004).Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
ÖNDER, A. (2003). Okul Öncesi Çocuklar için Eğitici Drama Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
ÖMEROĞLU, E., ERSOY,Ö., Tezel ŞAHİN, F., KANDIR, A., Ayşe TURLA,A. (2003). Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya. Ankara: Kök Yayıncılık.
ÜSTÜNDAĞ, Tülay. (2000). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
GÖNEN, M. ve UYAR-DALKILIÇ, N. (2002). Çocuk Eğitiminde Drama Yöntem ve Uygulamalar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
SAN, İ. (2002). Eğitimde Yaratıcı Drama. H.Ö. Adıgüzel (Ed.) Yaratıcı Drama. (1. Baskı) Ankara: Naturel Yayıncılık,
YEĞEN, G. (2004). Eğitim Fakültelerindeki Yaratıcı Drama Eğitimi, Türkiye’de Drama Liderleri Buluşması ve 6. Ulusal Drama Semineri Kitabı, Ankara: Drama Liderliği Oluşum Yayınları.
DİRİM, Aygören. (1998). Okulöncesi Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Esin Yayınevi
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|