Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE12420129410ÖZEL EĞİTİM IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrenciye özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olma yeterliliği kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
2Bedensel Engelli Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
3Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
4Zihinsel Engelli Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
5Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocuklar Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenme Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflandırma, Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri, Öğrenme Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri; Bedensel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, Bedensel Engellilik Nedenleri, Bedensel Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Bedensel Engellilerin Eğitimleri; Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocukları Tanılama Ve Sınıflandırma, Yaygın Gelişim Bozukluğu Nedenleri, Yaygın Gelişim Bozukluğunu Önleme Ve Erken Tanı, Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimleri; Zihinsel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, Zihinsel Engellilik Nedenleri, Zihinsel Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Zihinsel Engellilerin Eğitimleri; Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukları Tanılama Ve Sınıflandırma, Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocuklarda Erken Tanı, Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı
2Öğrenme Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflandırma Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
3Öğrenme Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri
4Bedensel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma Bedensel Engellilik Nedenleri
5Bedensel Engeli Önleme Ve Erken Tanı Bedensel Engellilerin Eğitimleri
6Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocukları Tanılama Ve Sınıflandırma Yaygın Gelişim Bozukluğu Nedenleri
7Yaygın Gelişim Bozukluğunu Önleme Ve Erken Tanı
8Arasınav
9Yaygın Gelişim Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimleri
10Zihinsel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma Zihinsel Engellilik Nedenleri
11Zihinsel Engeli Önleme Ve Erken Tanı
12Zihinsel Engellilerin Eğitimleri
13Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukları Tanılama Ve Sınıflandırma
14Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocuklarda Erken Tanı
15Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimleri
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma141,521
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma313
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
ÖÇ444444444444444444
ÖÇ544444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00