Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE11920119410ÖZEL EĞİTİM IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak
2Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmak
3Görme engelliler, İşitme engelliler, Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimin genel amacı, özel eğitimin önemi, özel eğitim ilkeleri, özel eğitim kurumları ve özellikleri, engele neden olan faktörler, engelin önleme ve erken tanı, özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları, dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim, görme engellileri, işitme engellileri, dil ve konuşma güçlüğünü tanıma ve sınıflandırma, nedenleri, önleme ve erken tanı, eğitimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar Özel eğitimin genel amacı Özel eğitimin önemi
2Özel eğitim ilkeleri Özel eğitim kurumları ve özellikleri
3Engele neden olan faktörler
4Engele neden olan faktörler
5Engelin önleme ve erken tanı
6Özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları
7Dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim
8Arasınav
9Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma Görme engelliliğin nedenleri Görme engelini önleme ve erken tanı Görme engellilerin eğitimleri
10İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma İşitme engellilik nedenleri
11İşitme engelini önleme ve erken tanı
12İşitme engellilerin eğitimleri
13Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama Dil ve konuşma güçlüğü nedenleri
14Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı
15Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. Ersoy Ö.,Avcı N. (2001), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri, Ya-Pa, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma141,521
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00