|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE11920119410 | ÖZEL EĞİTİM I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak | 2 | Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmak | 3 | Görme engelliler, İşitme engelliler, Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimin genel amacı, özel eğitimin önemi, özel eğitim ilkeleri, özel eğitim kurumları ve özellikleri, engele neden olan faktörler, engelin önleme ve erken tanı, özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları, dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim, görme engellileri, işitme engellileri, dil ve konuşma güçlüğünü tanıma ve sınıflandırma, nedenleri, önleme ve erken tanı, eğitimleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar
Özel eğitimin genel amacı
Özel eğitimin önemi
| | | 2 | Özel eğitim ilkeleri
Özel eğitim kurumları ve özellikleri
| | | 3 | Engele neden olan faktörler | | | 4 | Engele neden olan faktörler | | | 5 | Engelin önleme ve erken tanı | | | 6 | Özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları | | | 7 | Dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma
Görme engelliliğin nedenleri
Görme engelini önleme ve erken tanı
Görme engellilerin eğitimleri
| | | 10 | İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma
İşitme engellilik nedenleri
| | | 11 | İşitme engelini önleme ve erken tanı | | | 12 | İşitme engellilerin eğitimleri | | | 13 | Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama
Dil ve konuşma güçlüğü nedenleri
| | | 14 | Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı | | | 15 | Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Ersoy Ö.,Avcı N. (2001), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri, Ya-Pa, İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 1,5 | 21 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|