|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DUİ2032016936 | SEYİR II | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Seyir yardımcılarına aşina olmak, seyir çeşitlerini öğrenmek, gelgit ve büyük daire hesabı yapabilmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Lecturer Hakan KARATAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Seyire etki eden faktörleri bilir. | 2 | Fenerleri, şamandıraları, iskandilleri ve pareketeleri bilir. | 3 | Gelgit hesabı yapar. | 4 | Büyük daire seyri yapar. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Denizde ve kıyılarda bulunan seyir yardımcıları ve kullanılmaları
Fenerler, fenerlerin tanınması, fener karakteri, gündüz ve gece fener görüş mesafelerinin hesaplanması. Fener ve sis işaretleri kitaplarının içinde bulunan bilgiler, fener ışık karakterleri, sektörlü fenerler. Şamandıralama sistemi ve şekil, renk, desen, tepelik ve ışık karakterleri, LATERAL ve KARDİNAL SİSTEM şamandıralar, diğer şamandıralar
Telsiz seyir yardımcıları, sembolleri, harita ve kitapları. Haritalarda derinliklerin gösterilmesi.Derinlik ölçümü
İskandiller. El iskandili. Elektronik iskandiller (Echo-Sounders). İskandil kullanarak seyir
Parakete seyri esasları, DR mevkiinin haritaya işaretlenmesi ne zaman gerekir? Parakete seyrinde dikkat edilecek hususlar. Paraketeler, çeşitleri ve çalışma prensipleri
Akıntı ve akıntı seyri hesabı, akıntı üçgeni elemanları (SET, DRIFT, SOA, TRACK, COURSE, SPEED). Dünya üzerindeki akıntı sistemleri.
Gel-Git (Med/Cezir) ve Gel-Git (Med/Cezir) akıntıları, Maksimum Akıntı ve Durgun Su Hesabı. Akıntı cetvelleri ve akıntı atlaslarının kullanılmaları
Gel-git olayı, sebebi, Newton Kanunu ayın güneşin etkisi, Spring ve Neap tide. Gelgit cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak. Gelgit cetvellerini kullanarak belli bir zaman için derinlik hesabı yapmak
Durgun su zamanlarını ve belli bir zaman için akıntının hızını hesaplamak. Amerikan ve İngiliz gel-git cetvellerinin kullanılması
Gel-git ve gel-git akıntısı dikkate alınarak seferin planlanması. Akıntı, düşme, düşmeye karşılık rota düzeltmesi ve uygulanması
Düzlem seyri. Volta seyri. Enlem seyri. Boylam seyri
Orta enlem seyri. Merkator seyri
Büyük Daire seyri. Büyük dairelerin özellikleri. Büyük daire seyri planlama ve hesaplama yöntemleri. Büyük daire seyri usulleri
Gnomonic-Markator usulü. Lambert usulü. Covergency açısı kullanarak
Küresel üçgen çözümüyle. Göksel seyirdeki yükseklik ve semt cetvelleriyle. Bileşik seyir
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Denizde ve kıyılarda bulunan seyir yardımcıları ve kullanılmaları | | | 2 | Fenerler, fenerlerin tanınması, fener karakteri, gündüz ve gece fener görüş mesafelerinin hesaplanması. Fener ve sis işaretleri kitaplarının içinde bulunan bilgiler, fener ışık karakterleri, sektörlü fenerler. Şamandıralama sistemi ve şekil, renk, desen, tepelik ve ışık karakterleri, LATERAL ve KARDİNAL SİSTEM şamandıralar, diğer şamandıralar | | | 3 | Telsiz seyir yardımcıları, sembolleri, harita ve kitapları. Haritalarda derinliklerin gösterilmesi.Derinlik ölçümü | | | 4 | İskandiller. El iskandili. Elektronik iskandiller (Echo-Sounders). İskandil kullanarak seyir | | | 5 | Parakete seyri esasları, DR mevkiinin haritaya işaretlenmesi ne zaman gerekir? Parakete seyrinde dikkat edilecek hususlar. Paraketeler, çeşitleri ve çalışma prensipleri | | | 6 | Akıntı ve akıntı seyri hesabı, akıntı üçgeni elemanları (SET, DRIFT, SOA, TRACK, COURSE, SPEED). Dünya üzerindeki akıntı sistemleri.
Gel-Git (Med/Cezir) ve Gel-Git (Med/Cezir) akıntıları, Maksimum Akıntı ve Durgun Su Hesabı. Akıntı cetvelleri ve akıntı atlaslarının kullanılmaları
| | | 7 | Gel-git olayı, sebebi, Newton Kanunu ayın güneşin etkisi, Spring ve Neap tide. Gelgit cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak. Gelgit cetvellerini kullanarak belli bir zaman için derinlik hesabı yapmak | | | 8 | Durgun su zamanlarını ve belli bir zaman için akıntının hızını hesaplamak. Amerikan ve İngiliz gel-git cetvellerinin kullanılması | | | 9 | Gel-git ve gel-git akıntısı dikkate alınarak seferin planlanması. Akıntı, düşme, düşmeye karşılık rota düzeltmesi ve uygulanması | | | 10 | Düzlem seyri. Volta seyri. Enlem seyri. Boylam seyri | | | 11 | Orta enlem seyri. Merkator seyri | | | 12 | Büyük Daire seyri. Büyük dairelerin özellikleri. Büyük daire seyri planlama ve hesaplama yöntemleri. Büyük daire seyri usulleri | | | 13 | Gnomonic-Markator usulü. Lambert usulü. Covergency açısı kullanarak | | | 14 | Küresel üçgen çözümüyle. Göksel seyirdeki yükseklik ve semt cetvelleriyle. Bileşik seyir | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders notları ve sunumlar | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 3 | | 4 | | 4 | | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 3 | | 4 | | 4 | | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 3 | | 4 | | 4 | | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 3 | | 4 | | 4 | | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|