Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ULT2152021277Zorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
To teach the basic concepts of analytical chemistry and to gain some skills capable of qualitative analysis of the samples.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Serkan GÜNEY
Öğrenme Çıktıları
1Recognize the basic concepts of analytical chemistry.
2Explain Gravimetric analysis.
3Distinguish Qualitative and quantitative analysis.
4Learns the basic information of titrimetric methods
5The concepts of analytical chemistry while solving problems.
6Learns the theoretical foundations of electrochemical reactions.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Importance of Analytical Chemistry, Solutions and solution concentrations, particle properties, Ions Forces, Chemical Reactions, Homogeneous and Heterogeneous Equilibrium, precipitates, acids and bases, hydrolysis, and Salts, Buffer Solutions. Analysis of Group I-V of Anions, Cations Analysis of Group I-V.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Solutions of Balance Problems in Complex Systems
2Solutions of Balance Problems in Complex Systems
3Gravimetric analysis
4Titrimetric methods, precipitation titrimetry
5Principles of neutralization titrations
6Principles of neutralization titrations
7Titration curves for complicated acid-base systems
8Applications of neutralization titrations
9Midterm Exam
10Complexation reactions and titrations
11Complexation reactions and titrations
12Introduction to electrochemistry
13Reduction-Oxidation Reactions
14Applications of standard electrode potentials
15Oxidation and reduction titrations
16Final exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Analitik Kimya-Temel İlkeler, 8.Baskı; D. A. Skoog; D. M. West; F.J. Holler; S.R. Crouch. Thomson Pub. (2004); (Çeviri Editörleri: E.Kılıç ve H. Yılmaz- Bilim Yayıncılık- Ankara) Analitik kimya, D.C. Haris, W.H. Freeman and Company, US, (1982). (Çeviri Editörü; G. Somer- Gazi Büro Kitabevi-1994.)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination111
Attending Lectures14342
Problem Solving14114
Self Study515
Individual Study for Mid term Examination2612
Individual Study for Final Examination3618
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15  34   2 2 
ÖÇ25  34   2 2 
ÖÇ352 34   2   
ÖÇ45  34   2  3
ÖÇ55  34   2   
ÖÇ65  34   2   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00