Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
HITP1152014835PUBLIC RELATIONS - ICompulsory114
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Derste halkla ilişkilere dair temel kavramlar anlatıldıktan sonra halkla ilişkiler uygulamaları için aşamalar ve araçlar, hedef kitlenin seçimi, kampanya planının yapılması uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Çeşitli kampanya uygulamalarıyla konuların pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Ders, halkla ilişkiler ve tanıtım öğrencilerine teorik bilgilerini uygulamada görme fırsatını vermeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda derste öncelikli olarak halkla ilişkiler kampanyaları, kampanya aşamaları ve halkla ilişkiler pratiğinde kullanılan teknikler üzerinde durulmaktadır.
Name of Lecturer(s)
DENİZ AKIN
Learning Outcomes
1Halkla ilişkiler kampanası hazırlama ile ilgili teorik bilgiye sahip olma
2Halkla ilişkiler kampanyası örneği inceleme ve değerlendirme yapabilme
3Teorik bilgiyi örnek olay hazırlamada kullanabilme
4Takım çalışma yürütebilme
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Halkla ilişkiler kampanyası hazırlama süreci; halkla ilişkiler kampanyasının aşamaları; halkla ilişkiler kampanyalarında araştırma ve durum analizi basamağında yürütülen çalışmalar; kampanyaya amaç belirleme; hedef kitle belirlemem ve analiz süreci.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Halkla ilişkiler kampanyası hazırlama süreci ve aşamalarına genel bir bakış. Örnek halkla ilişkiler kampanyası hazırlama amacıyla gruplar oluşturma
2Kampanyanın sorun saptama ve durum analizi basamağı
3Araştırmanın halkla ilişkiler çalışmalarındaki önemi ve kullanılan araştırma yöntemleri
4Araştırmanın halkla ilişkiler çalışmalarındaki önemi ve kullanılan araştırma yöntemleri
5Hedef kitle belirleme ve analiz süreci
6Kampanya amacını saptama aşaması ve dikkat edilmesi gerekenler
7genel tekrar
8Ara Sınav
9Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
10Kampanyanın planlama basamağını oluşturan süreçler
11Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
12Medya ve iletişim stratejisi oluşturma
13Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
14Yaratıcı stratejiyi belirleme
15Öğrenciler tarafından oluşturulan guruplarca hazırlanan örnek kampanya çalışmaları inceleme
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Recommended or Required Reading
Aydede, Ceyda. Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2002.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
Practice816128
Team/Group Work1418252
Project Preparation1428392
Project Presentation816128
TOTAL WORKLOAD (hours)902
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
LO13333433322
LO22343353333
LO33333434433
LO42454324243
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00