Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE224201294100BEHAVIOR MANAGEMENTZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
• will gain knowledge and skills in behavior management in children.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Know the target behavior.
2Be able to recognize techniques for managing behavior.
3Behavioral treatment may help the teacher plan in practice.
4Be able to support teachers in ensuring the sustainability of the changed behavior.
Öğrenim Türü
Evening Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
• The target behavior • Measurement and recording of target behavior • Behavior that is appropriate to increase systematically • Reducing inappropriate behaviors in a systematic • Behavioral techniques for registration • Behavioral treatment planning • The modified retention behavior • Generalization of the changed behavior
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1The target behavior
2Measurement and recording of target behavior
3Measurement and recording of target behavior
4Behavior that is appropriate to increase systematically
5Behavior that is appropriate to increase systematically
6Reducing inappropriate behaviors in a systematic
7Reducing inappropriate behaviors in a systematic
8Midterm Exam
9Behavioral techniques for registration
10Behavioral techniques for registration
11Behavioral techniques for registration
12Behavioral treatment planning
13Behavioral treatment planning
14The modified retention behavior
15Generalization of the changed behavior
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Handouts Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001). Special Education Teaching Yöntemleri.Nobel Errorless Publications, Ankara. Özyürek, M. (2005) Positive Classroom Management. Root Publications, Ankara Özyürek, M. (2004) Behavior Modification. Root Publications, Ankara Erbaş, D. (2005). Functional Behavior Analysis. Root Publications, Ankara Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997). Single Subject Research Methods, Turkish Psychological Association Publications, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination111
Attending Lectures14228
Self Study142,535
Individual Study for Homework Problems12112
Individual Study for Mid term Examination166
Individual Study for Final Examination177
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144445444443444334
ÖÇ244445444443444334
ÖÇ344445444443444334
ÖÇ444445444443444334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00