Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE22920109410CHILD PSYCHOLOGY AND MENTAL HEALTHZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
The aim of the course is ; • will gain knowledge and skills in child psychology.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Erdal MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1Child to recognize
2Childhood personality and be able to follow the development of the self.
3Adaptation and behavior problems in children to recognize resources,
4The teacher to guide children in creating a balanced personality
Öğrenim Türü
Evening Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
• Characterıstıcs of personalıty and self • Motives and emotions • Sensatıon and perceptıon • Defense mechanısms • Personalıty and self development of chıldren • Chıldren of recognıtıon technıques • Spırıtual problems ın chıldhood • Emotıonal problems ın chıldren and conduct • Chıldren wıth specıal problems • Social skills development, • Problem solvıng skılls development
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Characterıstıcs of personalıty and self
2Motives and emotions
3Sensatıon and perceptıon
4Defense mechanısms
5Personalıty and self development of chıldren
6Chıldren of recognıtıon technıques
7Chıldren of recognıtıon technıques
8Midterm Exam
9Chıldren of recognıtıon technıques
10Spırıtual problems ın chıldhood
11Spırıtual problems ın chıldhood
12Emotıonal problems ın chıldren and conduct
13Chıldren wıth specıal problems
14Social skills development,
15Problem solvıng skılls development
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Handouts 2 Baymur, F. (1990). General Psychology. Istanbul: Revolution Publishing House. 3 Cüceloğlu, D. (1991). And the behavior of people. Istanbul: Remzi Publishing House. 4 Özyürek, M. (2004). Behavior Modification. Root Publications, Ankara 5 Dökmen , Ü. (1994). Communication Conflict and Empathy, Systems Publishing, Istanbul. 6 Gordon , T. (1989). Effective Parenthood Education, Özal Publications, Istanbul. 7 Ekşi. A. (1999). I'm not sick. Istanbul: Nobel Medical Publishing House. 8 Öztürk, O. (1995). Mental Health and Disorders. Istanbul, Medikomat Publishing. 9 Yavuzer, H. (1994). Child Psychology. Istanbul, Remzi Publishing House. 10 Yörükoğlu. A. (1983). Changing Society of Family and Children. Ankara, Turkey. Aydin Publishing House. 11 Özgüven , İ.E. (2001). Family Communication and Life, PDREM Publications, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14342
Self Study143,549
Individual Study for Homework Problems12112
Individual Study for Mid term Examination166
Individual Study for Final Examination188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144445444443444334
ÖÇ244445444443444334
ÖÇ344445444443444334
ÖÇ444445444443444334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00