Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE22920109410 | CHILD PSYCHOLOGY AND MENTAL HEALTH | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
The aim of the course is ;
• will gain knowledge and skills in child psychology.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Erdal MERİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Child to recognize | 2 | Childhood personality and be able to follow the development of the self. | 3 | Adaptation and behavior problems in children to recognize resources, | 4 | The teacher to guide children in creating a balanced personality |
|
Öğrenim Türü |
Evening Education |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
None |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
• Characterıstıcs of personalıty and self
• Motives and emotions
• Sensatıon and perceptıon
• Defense mechanısms
• Personalıty and self development of chıldren
• Chıldren of recognıtıon technıques
• Spırıtual problems ın chıldhood
• Emotıonal problems ın chıldren and conduct
• Chıldren wıth specıal problems
• Social skills development,
• Problem solvıng skılls development
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Characterıstıcs of personalıty and self | | | 2 | Motives and emotions | | | 3 | Sensatıon and perceptıon | | | 4 | Defense mechanısms | | | 5 | Personalıty and self development of chıldren | | | 6 | Chıldren of recognıtıon technıques | | | 7 | Chıldren of recognıtıon technıques | | | 8 | Midterm Exam | | | 9 | Chıldren of recognıtıon technıques | | | 10 | Spırıtual problems ın chıldhood | | | 11 | Spırıtual problems ın chıldhood | | | 12 | Emotıonal problems ın chıldren and conduct | | | 13 | Chıldren wıth specıal problems | | | 14 | Social skills development, | | | 15 | Problem solvıng skılls development | | | 16 | Final Exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Handouts
2 Baymur, F. (1990). General Psychology. Istanbul: Revolution Publishing House.
3 Cüceloğlu, D. (1991). And the behavior of people. Istanbul: Remzi Publishing House.
4 Özyürek, M. (2004). Behavior Modification. Root Publications, Ankara
5 Dökmen , Ü. (1994). Communication Conflict and Empathy, Systems Publishing, Istanbul.
6 Gordon , T. (1989). Effective Parenthood Education, Özal Publications, Istanbul.
7 Ekşi. A. (1999). I'm not sick. Istanbul: Nobel Medical Publishing House.
8 Öztürk, O. (1995). Mental Health and Disorders. Istanbul, Medikomat Publishing.
9 Yavuzer, H. (1994). Child Psychology. Istanbul, Remzi Publishing House.
10 Yörükoğlu. A. (1983). Changing Society of Family and Children. Ankara, Turkey. Aydin Publishing House.
11 Özgüven , İ.E. (2001). Family Communication and Life, PDREM Publications, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Turkish | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Self Study | 14 | 3,5 | 49 |
Individual Study for Homework Problems | 12 | 1 | 12 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 6 | 6 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|