Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE22320109410SPECIAL EDUCATION NEEDS CHILDREN AND TRAININGZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
The aim of the course is ; • studied in the field of special education students with the educational needs of children with special needs will be familiar with
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1recognition of training needs in accordance with specificationscognıtıve learnıng
2contact u.s. recognition of training needs in accordance with specifications
3socıal emotıonal recognition of training needs in accordance with specifications
4self-care recognition of training needs in accordance with specifications
5psychomotor recognition of training needs in accordance with specifications
6auditory recognition of training needs in accordance with specifications
Öğrenim Türü
Evening Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Week 1 Cognıtıve learnıng skılls recognıtıon Week 2 Cognıtıve status of educatıon plannıng for learnıng features Week 3 Communıcatıon skılls recognıtıon Week 4 Status of educatıon plannıng for contacts Week 5 Socıal emotıonal skılls recognıtıon Week 6 Socıal status of educatıon plannıng for emotıonal features Week 7 Self-care skılls recognıtıon Week 8 Midterm Exam Week 9 Self-care in accordance with specifications plannıng traınıng status Week 10 Psychomotor skılls recognıtıon Week 11 Status of educatıon plannıng for features, psychomotor Week 12 Skılls recognıtıon affective Week 13 Status of educatıon plannıng affective in accordance with specifications Week 14 Recognıtıon of academıc skılls Week 15 Features for academıc plannıng traınıng status Week 16 Final Exam
Dersin İçeriği
• Cognıtıve learnıng skılls recognıtıon • Cognıtıve status of educatıon plannıng for learnıng features • Communıcatıon skılls recognıtıon • Status of educatıon plannıng for contacts • Socıal emotıonal skılls recognıtıon • Socıal status of educatıon plannıng for emotıonal features • Self-care skılls recognıtıon • Self-care in accordance with specifications plannıng traınıng status • Psychomotor skılls recognıtıon • Status of educatıon plannıng for features, psychomotor • Skılls recognıtıon affective • Status of educatıon plannıng affective in accordance with specifications • Recognıtıon of academıc skılls • Features for academıc plannıng traınıng status
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Cognıtıve learnıng skılls recognıtıon
2Cognıtıve status of educatıon plannıng for learnıng features
3Communıcatıon skılls recognıtıon
4Status of educatıon plannıng for contacts
5Socıal emotıonal skılls recognıtıon
6Socıal status of educatıon plannıng for emotıonal features
7Self-care skılls recognıtıon
8Midterm Exam
9Self-care in accordance with specifications plannıng traınıng status
10Psychomotor skılls recognıtıon
11Status of educatıon plannıng for features, psychomotor
12Skılls recognıtıon affective
13Status of educatıon plannıng affective in accordance with specifications
14Recognıtıon of academıc skılls
15Features for academıc plannıng traınıng status
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. 2 Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. 3 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara. 4 Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara 5 Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara 6 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara 7 Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14342
Self Study141,521
Individual Study for Homework Problems12112
Individual Study for Mid term Examination155
Individual Study for Final Examination166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
ÖÇ444444444444444444
ÖÇ544444444444444444
ÖÇ644444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00