Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE22320109410 | SPECIAL EDUCATION NEEDS CHILDREN AND TRAINING | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
The aim of the course is ;
• studied in the field of special education students with the educational needs of children with special needs will be familiar with
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | recognition of training needs in accordance with specificationscognıtıve learnıng | 2 | contact u.s. recognition of training needs in accordance with specifications | 3 | socıal emotıonal recognition of training needs in accordance with specifications | 4 | self-care recognition of training needs in accordance with specifications | 5 | psychomotor recognition of training needs in accordance with specifications | 6 | auditory recognition of training needs in accordance with specifications |
|
Öğrenim Türü |
Evening Education |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Week 1 Cognıtıve learnıng skılls recognıtıon
Week 2 Cognıtıve status of educatıon plannıng for learnıng features
Week 3 Communıcatıon skılls recognıtıon
Week 4 Status of educatıon plannıng for contacts
Week 5 Socıal emotıonal skılls recognıtıon
Week 6 Socıal status of educatıon plannıng for emotıonal features
Week 7 Self-care skılls recognıtıon
Week 8 Midterm Exam
Week 9 Self-care in accordance with specifications plannıng traınıng status
Week 10 Psychomotor skılls recognıtıon
Week 11 Status of educatıon plannıng for features, psychomotor
Week 12 Skılls recognıtıon affective
Week 13 Status of educatıon plannıng affective in accordance with specifications
Week 14 Recognıtıon of academıc skılls
Week 15 Features for academıc plannıng traınıng status
Week 16 Final Exam
|
Dersin İçeriği |
• Cognıtıve learnıng skılls recognıtıon
• Cognıtıve status of educatıon plannıng for learnıng features
• Communıcatıon skılls recognıtıon
• Status of educatıon plannıng for contacts
• Socıal emotıonal skılls recognıtıon
• Socıal status of educatıon plannıng for emotıonal features
• Self-care skılls recognıtıon
• Self-care in accordance with specifications plannıng traınıng status
• Psychomotor skılls recognıtıon
• Status of educatıon plannıng for features, psychomotor
• Skılls recognıtıon affective
• Status of educatıon plannıng affective in accordance with specifications
• Recognıtıon of academıc skılls
• Features for academıc plannıng traınıng status
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Cognıtıve learnıng skılls recognıtıon | | | 2 | Cognıtıve status of educatıon plannıng for learnıng features | | | 3 | Communıcatıon skılls recognıtıon | | | 4 | Status of educatıon plannıng for contacts | | | 5 | Socıal emotıonal skılls recognıtıon | | | 6 | Socıal status of educatıon plannıng for emotıonal features | | | 7 | Self-care skılls recognıtıon | | | 8 | Midterm Exam | | | 9 | Self-care in accordance with specifications plannıng traınıng status | | | 10 | Psychomotor skılls recognıtıon | | | 11 | Status of educatıon plannıng for features, psychomotor | | | 12 | Skılls recognıtıon affective | | | 13 | Status of educatıon plannıng affective in accordance with specifications | | | 14 | Recognıtıon of academıc skılls | | | 15 | Features for academıc plannıng traınıng status | | | 16 | Final Exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
2 Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
3 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara.
4 Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara
5 Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara
6 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara
7 Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Turkish | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 2 | 2 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Self Study | 14 | 1,5 | 21 |
Individual Study for Homework Problems | 12 | 1 | 12 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 5 | 5 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|