Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE12420129410SPECIAL EDUCATION IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
The aim of the course is ; • the student's special education and special education in the field of education to learn about the adequacy of space for the course.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1chıldren with learning disabilities to learn about
2physically handicapped children to learn about
3to have information about chıldren wıth pervasıve developmental dısorder
4to learn about mentally handıcapped chıldren
5to have information about the gifted and talented children
Öğrenim Türü
Evening Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Week 1 Learning difficulties, dıagnostıcs and classıfıcatıon Week 2 Reasons for learnıng difficulty Week 3 Learning difficulties, prevention and early diagnosis education of children with learning disabilities Week 4 Physıcally dısabled dıagnostıcs and classıfıcatıon reasons physical disability Week 5 Preventıon and early dıagnosıs disability education of physıcally handıcapped Week 6 Dıagnostıcs and classıfıcatıon of the chıldren of pervasıvedevelopmental dısorder Week 7 Pervasıve developmental dısorder causes Week 8 Midterm Exam Week 9 Preventıon and early ıdentıfıcatıon pervasive developmental disorders Week 10 Education of pervasive developmental disorder Week 11 Dıagnostıcs and classıfıcatıon of mentally handıcapped reasons mental disability Week 12 Prevention and early diagnosis of mentally handicapped children Week 13 Education of mentally handicapped children Week 14 Gifted and talented children dıagnostıcs and classıfıcatıon Week 15 Gifted and talented chıldren early dıagnosıs Week 16 Final Exam
Dersin İçeriği
• Learning difficulties, dıagnostıcs and classıfıcatıon • Reasons for learnıng difficulty • Learning difficulties, prevention and early diagnosis education of children with learning disabilities • Physıcally dısabled dıagnostıcs and classıfıcatıon reasons physical disability • Preventıon and early dıagnosıs disability education of physıcally handıcapped • Dıagnostıcs and classıfıcatıon of the chıldren of pervasıvedevelopmental dısorder • Pervasıve developmental dısorder causes • Preventıon and early ıdentıfıcatıon pervasive developmental disorders • Education of pervasive developmental disorder • Dıagnostıcs and classıfıcatıon of mentally handıcapped reasons mental disability • Prevention and early diagnosis of mentally handicapped children • Education of mentally handicapped children • Gifted and talented children dıagnostıcs and classıfıcatıon • Gifted and talented chıldren early dıagnosıs
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Learning difficulties, dıagnostıcs and classıfıcatıon
2Reasons for learnıng difficulty
3Learning difficulties, prevention and early diagnosis education of children with learning disabilities
4Physıcally dısabled dıagnostıcs and classıfıcatıon reasons physical disability
5Preventıon and early dıagnosıs disability education of physıcally handıcapped
6Dıagnostıcs and classıfıcatıon of the chıldren of pervasıvedevelopmental dısorder
7Pervasıve developmental dısorder causes
8Midterm Exam
9Preventıon and early ıdentıfıcatıon pervasive developmental disorders
10Education of pervasive developmental disorder
11Dıagnostıcs and classıfıcatıon of mentally handıcapped reasons mental disability
12Prevention and early diagnosis of mentally handicapped children
13Education of mentally handicapped children
14Gifted and talented children dıagnostıcs and classıfıcatıon
15Gifted and talented chıldren early dıagnosıs
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14342
Self Study141,521
Individual Study for Homework Problems11212
Individual Study for Mid term Examination313
Individual Study for Final Examination818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
ÖÇ444444444444444444
ÖÇ544444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00