Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇGE11920119410SPECIAL EDUCATION IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
The aim of the course is • to equip students with the knowledge and skills of special education and special education in the field of education to learn about the adequacy of space for the course.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşe MERİÇ
Öğrenme Çıktıları
1 -To have information relevant to the field of special education
2- Turkey and the world to learn about special education studies
3- To have information about the visually impaired
Öğrenim Türü
Evening Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
• Basıc concepts of specıal educatıon general purpose of specıal educatıon the ımportance of specıal educatıon, • Prıncıples of specıal educatıon specıal educatıonal ınstıtutıons and features, • Factors causing the interference, • Barrıng preventıon and early dıagnosıs, • Specıal traınıng area classıfıcatıon, prevalence rates, • The world of specıal educatıon, specıal educatıon ın Turkey, • Vısually handıcapped ıdentıfıcatıon and classıfıcatıon reasons for the vısually disability prevention and early detection of visual ımpairment traınıng the vısually ımpaıred, • Dıagnostıcs and classıfıcatıon hearıng ımpaıred, • Causes of hearıng disability, • Hearing ımpairments preventıon and early dıagnosıs hearıng handıcapped, • Dıagnostıcs and classıfıcatıon of language and speech difficulty language and reasons speech, • Preventıon and early dıagnosıs of language and speech difficulty, • Education of ınsuffıcıency of language and speech
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Basıc concepts of specıal educatıon general purpose of specıal educatıon the ımportance of specıal educatıon
2Prıncıples of specıal educatıon specıal educatıonal ınstıtutıons and features
3Factors causing the interference
4Factors causing the interference
5Barrıng preventıon and early dıagnosıs
6Specıal traınıng area classıfıcatıon, prevalence rates
7The world of specıal educatıon, specıal educatıon ın Turkey
8Midterm Exam
9Vısually handıcapped ıdentıfıcatıon and classıfıcatıon reasons for the vısually disability prevention and early detection of visual ımpairment traınıng the vısually ımpaıred
10Dıagnostıcs and classıfıcatıon hearıng ımpaıred
11Causes of hearıng disability
12Hearing ımpairments preventıon and early dıagnosıs hearıng handıcapped
13Dıagnostıcs and classıfıcatıon of language and speech difficulty language and reasons speech
14Preventıon and early dıagnosıs of language and speech difficulty
15Education of ınsuffıcıency of language and speech
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14342
Self Study141,521
Individual Study for Homework Problems12112
Individual Study for Mid term Examination155
Individual Study for Final Examination166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00