Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB1012022382Zorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The purpose of this course is to teach the concepts of education science, able to research and understand the Turkısh educatıonal system
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Ezel Nur KORUR
Öğrenme Çıktıları
11 To define The basic concepts of education, assumptions, debates, research and analysis methods
22 To define the Education status of a case against the philosophical, historical, sociological and economic aspects
33 To explain the effective elements of socialization
44 To be able to comprehend new trends and approaches in education.
55 To be able to comprehend the basic structure and functioning of the national education system.
66 To be able to comprehend the relations of education with other fields of science.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Basic education concepts ( philosophy, historical development of education, development of science, teaching profession and ethics..)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Basic concepts of education
22 basic concepts of education II
33 The historical development of education in Turkey
44 Philosophical and psychological foundations of education
55 Social and cultural foundations of education
66 Economic and legal foundations of education
77 Scientific research in education
88 midterm exam
99 Aims and functions of education
1010 Turkısh education system
1111 Foundations of Turkish national education system
1212 Teaching as a profession
1313 Education in the 21st century
1414 Education in the 21st century
1515 School and classroom as an educational and training environment
1616 Final exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ekiz, D., Durukan H., (2006) Eğitim Bilimlerine Giriş, İstanbul, Lisans yayıncılık Özyurt, S., (2000) Öğretmenlik Mesleğine Giriş 2. baskı, Adapazarı, Değişim Yayınları Demirel, Ö., Kaya, Z., (2003) Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 3. baskı, Pegem yayınları Özdemir, S., Yalın, H., İ., ve Sezgim. (2004), Öğretmenlik mesleğine giriş,5. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları Fidan, N., Erden, M. (1985), Eğitime Giriş Alkım Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination111
Problem Solving10110
Discussion111
Question-Answer515
Team/Group Work111
Case Study10110
Brain Storming10110
Report Preparation10110
Report Presentation717
Project Preparation10110
Project Presentation515
Project Design/Management515
Self Study10110
10110
111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00