|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | STJ200201291240 | STAJ II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu derste PLC’ yi ladder diyagramı ve fonksiyon blokları ile programlama, dokunmatik panel programlama yeterliklerin kazandırılması pnömatik-hidrolik ve motor kontrol uygulamaları amaçlanmaktadır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Mustafa MUTLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Staj yapılan yerin tanıtılması | 2 | Staj yapılan birimlerdeki elektronik donanımın kavranması | 3 | Yapılan işlerle ilgili raporların tutulması | 4 | Her gün için ayrı sayfaların tutulması | 5 | Staj bitirildikten sonra dosyanın doldurulup okula getirilmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Plc nin temel teknolojisi, PLC nin tarihçesi, PLC’ nin yapısı, Röle ve PLC arasındaki fark
Plc üniteleri, sayısal veri kavramı, Veri sistemi, 16 ve 32 bitlik verinin yönetimi
Plc ile kullnılan aygıtlar, Kelime aygıtı, Bit aygıtı, Veri taşıma, Verilerin kodlarının değiştirilerek taşınması, Artma / azaltma, Karşılaştırma, Ekleme ve çıkarma, Çarpma ve bölme
Plc arayüz programı, plc arayüz programının kurulması, PLC arayüz programının kurulması, Arayüz programından PLC ile bağlantı kurulması
Plc arayüz programının kullanılması, Arayüz programının araç çubukları, Arayüz programının menüleri
PLC programlama, Merdiven diyagramı (ladder) ile PLC programı yazma, Zaman kontrol komutları, Zamanlayıcı işlemleri, Ön değeri dolaylı olarak belirlemek, Zamanlayıcı devresine örnek
Sayıcı fonksiyonu, 16 Bit yukarı sayıcı, 32 bit yukarı / aşağı sayıcı
Sıralı fonksiyon blokları, Sıralı Fonksiyon Blokları (SFC, GRAFSET), Fonksiyon Blok Nesneleri, Şart İfadeleri
Sıralı fonksiyon bloklarıyla plc programı, Sıralı fonksiyon bloklarını ile tek dallı program yazma, Sıralı fonksiyon blokları ile çoklu dallı programlar yazma
Sıralı fonksiyon blokları, Sıralı Fonksiyon Blokları (SFC, GRAFSET), Fonksiyon Blok Nesneleri, Şart İfadeleri
Sıralı fonksiyon bloklarıyla plc programı, Sıralı fonksiyon bloklarını ile tek dallı program yazma, Sıralı fonksiyon blokları ile çoklu dallı programlar yazma
Dokunmatik paneller, Dokunmatik panel nedir, Dokunmatik panel çeşitleri, Dokunmatik panel programlama, Panel tasarım programı, Panelde sayfalar , Panel nesneleri giriş, çıkış vb., Panelde katmanlar
Panel programlama, Dokunmatik panel ile PLC Bağlantısı, Panel için PLC programı, Panel ile PLC bağlantısı, Panel ile PLC programındaki yardımcı röleleri kontrol, PLC kaydedicilerinin panelde görüntülenmesi ve değiştirilmesi
Pnömatik sistemler, Pnömatik devre elemanları, Çeşitleri, Çalışma prensipleri, Kullanım alanları
PLC ve pnömatik çevre birimleri, Bağlantı üniteleri, Çalışma özellikleri, Arıza ve bakım işlemleri
B.Elektro hidrolik devreler, Hidrolik devre elemanları, tanımı, Çeşitleri, çalışma prensipleri, Arıza ve bakım işlemleri
PLC-Hidrolik devre ilişkileri, PLC ile step motor kontrolü, Step motor çalışma prensipleri, PLC ile denetim yöntemleri
PLC ile servo motor çalıştırmak, servo motor kontrol yöntemleri, servo motor PLC ilişkileri, arıza kodları
Lineer motorlar, Lineer motor denetim yöntemleri, PLC ile sürülmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Staj yapılan yerin tanınması | | | 2 | Birimin ve birimdeki elektronik elemanların tanınması | | | 3 | Her gün yapılan işlerle ilgili rapor tutulması | | | 4 | Raporların dosya haline getirilmesi | | | 5 | | | | 6 | | | | 7 | | | | 8 | | | | 9 | | | | 10 | | | | 11 | | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Uygulama/Pratik | 30 | 1 | 30 | Takım/Grup Çalışması | 30 | 1 | 30 | Alan Çalışması | 30 | 1 | 30 | Rapor Hazırlama | 30 | 2 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|